Ovi savjeti će vam pomoći kod jutarnje ukočenosti

Osjećate se kao da ste ujutro „zalijepljeni“ za krevet i jedva ustajete? Niste sami. Za dobar početak dana važno je potaći kretanje, gimnastičke vježbe i istezanje koji podmazuju zglobove i smanjuju bol.

Početne kretnje

Započnite dan opušteno i u idealnom slučaju, prve vježbe radite dok ste još u krevetu – najbolje je započeti odmah nakon buđenja pomicanjem prstiju na rukama i nogama, a zatim laganim kružnim pokretima ramena, zapešća i nogu. Također, možete lagano pomicati vrat. Toplina ima blagotvorno dejstvo – topli čaj ili kupka mogu pomoći u prevladavanju jutarnje ukočenosti.

Prava ishrana za sprečavanje jutarnje ukočenosti

Dobre masnoće, poput omega-3 masnih kiselina, pomažu kod jutarnje ukočenosti. One se mogu naći u orašastim plodovima, lanenom ulju ili ribama, naprimjer lososu. Biljna hrana također treba da bude zastupljenija na meniju.

Posebno važan je vitamin B6 koji je neophodan za izgradnju zglobne hrskavice. Nalazi se u namirnicama poput cjelovitih žitarica i mahunarki.

Začini poput kima, korijandera i muškatnog oraščića također su dobri za očuvanje zdravlja zglobova.

Uravnotežena ishrana posebno je važna za zglobove. Ako tijelu nedostaju vitamini i minerali tokom dužeg vremenskog perioda, zglobna hrskavica propada i zglobovi se brže troše ili postaju podložniji upali. Preporučljivo je smanjiti unos kobasica i drugog masnog mesa, kao i jednostavnih šećera. Neki sastojci u ovim namirnicama potiče upalu i kontraproduktivno je jesti ih ako patite od bolova u zglobovima i ukočenih zglobova.

Kućni preparati za ukočene zglobove

Postoji niz kućnih preparata koji mogu pomoći kod ukočenih zglobova. Jedan je oblog od kupusa: stavite listove kupusa na bolna mjesta i ostavite ih nekoliko sati ili preko noći. Također, možete pomiješati naribani muškatni oraščić s neutralnim losionom za tijelo i utrljati ga na bolne zglobove.