Ove vježbe će vam pomoći da se riješite artritisa

Velika je zabluda da ako bolujete od artritisa, onda morate mirovati i ne smijete se baviti sportom. Vjerovali ili ne tako ćete samo sebi otežati tegobe i pomoći ovoj nezgodnoj bolesti da u potpunosti vama ovlada. Znači, nema izgovora za ne vježbanje – trenerku na sebe i zasučite rukave!

Najbolje tjelesne aktivnosti za oboljele od artritisa su hodanje, biciklizam, plivanje, joga i tai chi. Vježbom ćete: ojačati mišiće oko zglobova, poboljšati čvrstoću kostiju te cirkulaciju, povećati snagu i energiju, bolje ćete spavati, održat ćete vašu idealnu tjelesnu masu, osnažit ćete imunološki sistem, bit ćete raspoloženi i veseli itd.

Prije nego odaberete fizičku aktivnost koja vam je primamljiva, posavjetujte se s doktorom. Nema potrebe za vježbanjem svaki dan. Možete slobodno svako drugi – treći, važno je da stvorite nekakav kontinuitet. Nemojte se ograničiti samo na jednu vrstu treninga, bilo bi dobro da uparite, recimo, hodanje s jogom i laganim vježbama za snagu i sl.

Nakon vježbe, uvijek se možete nagraditi: masažom ili toplom kupkom, a u potpunosti se možete razmaziti odlaskom u toplice. Također, akupunktura ili osteopatija će vam itekako pomoći uz, naravno, pravilnu prehranu.

Vježbe disanja su izrazito važne kod treninga, pogotovu joge, tai chija ili plivanja. Bez pravilnog disanja, nema ni učinkovitog treninga. Namijenjene su: eliminaciji stresa, fizičke boli, umora, nesanice, jačanju koncentracije, osnaživanju imunološkog sistema itd.

Ramensko disanje:

Kod izdaha ramena opustite i spustite, kod udaha ih podignite. Ponovite 5 do 6 puta.

Grudno–međurebreno disanje:

Tokom izdaha skupite mišiće rebarnog luka, a kada udišete opustite ih i raširite. Ponovite 5 do 6 puta.

Abdominalno-trbušno disanje:

Udobno se smjestite u sjedeći položaj. Izdahnite na nos i pri tome snažno uvucite trbuh unutra, zatim udahnite na nos i pri tome opustite trbuh van. Skoncentrirajte se samo na trbuh i rebarni dio tijela. Ponovite 5 do 10 puta.

Potpuno jogi disanje:

Spojite ova tri gore navedena u jedan udah i izdah. Izdah počinje s opuštanjem i uvlačenjem trbuha pa zatim gornjih dijelova tijela. Tijekom udaha opet se počinje trbuhom koji se širi, a zrak se penje prema gore prema grudnom rebarnom luku koji se širi i na kraju se podižu ramena. Ponovite onoliko puta koliko vam je ugodno.

error: Content is protected !!