Ove tri namirnice najviše pomažu kod hormonskog disbalansa

Hormoni koji najčešće prvi postaju neuravnoteženi su kortizol i insulin – hormoni “stresa” i “šećera u krvi”

Od dana rođenja, hormoni nam diktiraju apetit, obrasce spavanja, kako reagujemo na stres, naš libido, da li smo srećni ili zabrinuti.

Hormoni koji najčešće prvi postaju neuravnoteženi su kortizol i insulin – hormoni “stresa” i “šećera u krvi”. Nazivaju se “alfa hormoni” jer oni imaju podsticajno dejstvo na ostale hormone – štitne, jajnika i sna. Kada oni nisu u balansu, ometaju normalno lučenje hormona štitne žlijezde, estrogena, progesterona, testosterona i melatonina.

Mnoge žene pate od hormonske neravnoteže, koja može da dovede do različitih zdravstvenih problema, od poremećaja sna do probavnih tegoba. Prvi simptomi su:

obilne, bolne ili nepravilne menstruacije
gubitak libida
nesanica
povećanje tjelesne težine bez očiglednog razloga
problemi sa kožom problemi sa plodnošću
glavobolja
Donosimo vam tri namirnice će vam pomoći da regulišete hormonski disbalans.

Smokve

Pomažu u regulisanju hormonskih procesa, preporuka je da se redovno jedu tokom menopauze. Možete ih jesti svježe ili suhe, dodati u žitarice, smuti ili jogurt. Međutim, gojaznim ljudima se preporučuje da ih jedu samo ujutru i to ne više od dvije voćke dnevno.


Pivski kvasac

Sadrži cink koji djeluje kao prirodni regulator hormona i takođe promoviše sintezu nekoliko hormona: štitne žlijezde, progesterona i testosterona. Pivski kvasac možete da dodate u obrok, jogurta, salatu , da uzimate u prahu ili kao suplement u tabletama.

Bosiljak

On je efikasan “lijek” koji pomaže kod hroničnih bolesti poput dijabetesa, metaboličkog sindroma i stresa, a koje direktno utiču na štitnu žlijezdu, jajnike i pankreas, i druge organe. Najpoznatiji i najefikasniji je kada ga uzimate u obliku čaja, a možete ga dodavati i kao začin u mnogim jelima.