Ove napitke obavezno uključi u dnevnu rutinu!

Iako većina ljudi više pažnje pridaje hrani koju unosimo u organizam, nego piću, vrlo je važno stvoriti zdrave prehrambene navike kad je riječ o unosu tekućine u organizam
Svaka nova godina donosi vrijeme za kreiranje novih navika i ostavljanje starih u prošlosti. Zdrava prehrana je ono čemu većina nas teži, no teško je odjednom promijeniti sve loše navike koje smo do sada praktikovali. Kad je riječ o unosu tekućine u organizam, utvrđeno je kako muškarci trebaju piti 3 litre vode dnevno, dok se za žene ta brojka kreće oko 2,2 litre. No, postoje i drugi, ukusniji načini, pomoću kojih možeš osigurati hidrataciju svog organizma.

Kokosovo mlijeko – ukusan izvor zdravlja

Kokosovo mlijeko je kremasta i bogata tekućina od mesa zrelih kokosa. Ovo egzotično piće najpopularnije je na Filipinima, Karibima i svugdje, gdje se nalaze bogata stabla kokosa. Riječ je o mlijeku intenzivnog mirisa kokosa te pomalo slatkastog okusa. Izvrsna je zamjena za kravlje mlijeko jer je lako probavljivo, jednostavno za napraviti te sadrži obilje hranjivih tvari. Osim običnog ispijanja, kokosovo mlijeko možeš koristiti i umjesto šlag pjene u kolačima ili ga pak pripremiti kao smoothie, kako bi se iskoristila njegova prehrambena vrijednost.

Uvijek možemo sami pripremiti kokosovo mlijeko, no rijetko ko ima vremena pa je jednostavnije i praktičnije kupiti konzervisano kokosovo mlijeko. Ono je čest sastojak azijske kuhinje, ali također čini alternativu mlijeku bez kazeina. Jedna šoljica konzervisanog kokosovog mlijeka ima više od 10 posto potrebne dnevne vrijednosti željeza, magnezija, kalija i cinka. No, budite svjesni da postaje otrovno ako ga trošite previše, tako da nikada ne treba konzumirati više od 45 miligrama dnevno.
Iako nema iste nutritivne vrijednosti kao pri kupnji običnog kokosa, vrsta zasićenih masnoća u konzervi kokosovog mlijeka razlikuje se od većine visoko masne hrane, a može ponuditi i neke zdravstvene prednosti. Polovica zasićene masnoće sastoji se od triglicerida srednjeg lanca. Za razliku od ostalih masti, trigliceridi srednjeg lanca probavljaju se poput ugljikohidrata, oni se lako apsorbiraju i odmah su dostupni za energiju. Istraživanja sugeriraju da bi trigliceridi srednjeg lanca mogli pomoći pri gubitku kilograma ili smanjenja postotka potkožnog masnog tkiva.

Umjesto kafe, odaberite čaj

Razmišljaš li o zamjeni kafe čajem? Osim što su jednostavniji za pripremiti te su daleko bolji za tvoje zube, neki čajevi osiguravaju jednaku količinu energije kao i kafa.

Biljne mješavine nemaju kofein, dok tradicionalni čajevi imaju manje od 50 posto onoga što se obično nalazi u kafi. To znači da ga možeš konzumirati bez neugodnih učinaka na živčani sistem. Ako se pokušavaš prebaciti s kafe na čaj, pokušaj s crnim ili biljnim čajem, koji će te razbuditi i dati energiju baš kao da si popila kafu.
Dobra hidratizacija je ključna za dobro zdravlje jer je bitna za osnovne tjelesne funkcije. Bez dovoljno vode, ljudi ne bi preživjeli duže od nekoliko dana. Upravo zato liječnici često upozoravaju na važnost redovitog pijenja vode. No, što ako ti je voda bez veze i bezokusna? U tom je slučaju najbolje posegnuti za najdražim voćnim čajem, koji će vodi dati željeni okus, a ti ćeš ga unositi u organizam baš kao i vodu.

Čaj također može pomoći pri oslobađanju od stresa. Iako ne sadrži nikakve čarobne osobine koje će ukloniti stres, proces ispijanja čaja može postati izvrstan način za opuštanje, pomlađivanje i anti-stres cijelog tijela i uma.

Recept naših baka – soda bikarbona i voda!

Ovaj poznati kućni lijek može pomoći u neutralizaciji želučane kiseline te smanjenju probavnih smetnji. No, ne preporučuje se davati ga osobama mlađim od pet godina. Također, imaj na umu da prečesta konzumacija vode i sode bikarbone može biti štetna, naročito kod ljudi koji boluju od dijabetesa, bubrežnih poremećaja ili drugih kroničnih stanja.

Iako je kiselost neophodna za probavu hrane, previše kiselosti u tijelu potiče bolesti poput osteoporoze, raka i artritisa. Riječ je o stanjima koja posebno napreduju u kiselom okolišu. Upravo zato, konzumacija sode bikarbone i vode pomaže u reguliranju kiselosti te razini Ph.
Riješi se bolova nakon vježbanja

Ako vježbaš, mliječna kiselina ti se nakuplja u mišićima, a to uzrokuje bol i umor. Kako se ne bi bacao novac na kojekakve napitke, pomiješaj četiri šoljice vode s pola čajne kašičice sode bikarbone, jednom kašičicom morske soli, dvjema kašikama sirovog meda i jednom kašikom soka od limuna.

Sodom bikarbonom protiv prehlade

 

Za rješavanje simptoma prehlade i gripe, posegni za čašom sode bikarbone i vode. Godine 1924. dr. Volney S. Cheney objavio je knjigu u kojoj je zabilježio svoje iskustvo u liječenju gripe. Primijetio je da su ljudi koji su bili tretirani sodom bikarbonom, ostali zdravi ili su razvili blažu verziju bolesti.

Vrijeme je za promjenu dnevne rutine, ali neka počne odmah!

Komentari

komentara