Ove namirnice su čudo: što ih više jedete – više mršavite!

Izvestan broj namirnica posjeduje takozvane “negativne” kalorije, što znači da mršavite baš zbog toga što ih jedete.

Šta je, u stvari, negativan kalorijski bilans? Odgovor je jednostavan: kada namirnica zahtjeva da tijelo potroši više kalorija u procesu varenja nego što varenjem dobije iz njih. Znači, tijelo je prisiljeno da troši rezerve iz nekih drugih rezervi kako bi imalo energije za normalno funkcionisanje.

Koje su to namirnice sa negativnim kalorijskim bilansom?

To su namirnice sa niskim glikemijskin indeksom a visokim sadržajem vlakana, koje proizvode osjećaj sitosti, tako da je želja za jelom znatno umanjena. Iz ovoga proizilazi zaključak da se jede rjeđe i zdravije, a da se, istovremeno, gube kilogrami.

Povrće, voće i ljekovito bilje koje se nalazi na spisku namirnica sa negativnim kalorijskim bilanskom je izuzetno bogato vitaminima i mineralima. Ove namirnice poboljšavaju metabolizam i prozvodnju enzima i time aktiviraju sposobnost tijela da troši salo.

Povrće koje se nalazi na ovom spisku je: asparagus, boranija, repe, prokelj, kupus, mrkva, karfiol, celer, rotkve i rotkvice, krastavci, endivija, grašak, kineski kupus, praziluk, salata, cikorija, spanać, paradajz.

Voće: jabuka, kupina, brusnica, grejpfrut, limun i limeta, malina…

Začini i ljekovito bilje koji se nalaze na ovom spisku su: cimet, karanfilić, anis, čili paprika, kajen, korijander, kumin, mirođija, sjeme morača, sjeme lana,  bijeli luk, đumbir, peršun, crni luk, sjeme salčice i potočarka.

Ove namirnice doprinose, između ostalog:

– Poboljšavanju metabolizma i potenciraju upotrebu skladištene masti;
– Povećavanju nivoa energije pojedinca;
– Satbilizovanju nivoa šećera u krvi, a time i stabilizovanju raspoloženja;
– Poboljšanju varenja i čišćenju debelog crijeva;
– Čišćenju jetre, čime je varenje masti efikasnije;
– Sprječavanju upala, a time poboljšavanju krvotoka;
– Smanjenju nivoa holesterola u krvi;
– Poboljšavanju umnih sposobnosti i koncentracije;
– Ublažavanju stresa, anksioznosti i depresije;
– Doprinose dobrom snu;
– Podmlađivanju kože, daju snagu kosi i ojačavaju nokte;
– Ne sadrže mast, ne sadrže gluten i ako se pripreme kako valja vrlo su ukusne.

E sad, ovo je veoma bitno da se naglasi: da bi došlo do značajnog gubitka težine neophodno je jesti od jednog do dva kilograma mješavine navedene hrane dnevno.

Treba je jesti bez prerade. Blendiranje je dozvoljeno pod uslovom da se hrana pojede odmah.
Najbolje je nabaviti hranu od organskog proizvođača i jesti sirovo, ili blago opareno.

Takođe, ove namirnice ne bi trebalo da se jedu sa hranom koja sadrži „prazne kalorije“ jer tada se gubi efekat negativnog kalorijskog bilansa.

Komentari

komentara