OVA HRANA PREPORUČUJE SE PORODILJAMA NAKON CARSKOG REZA: PRAVILNA ISHRANA POMAŽE KOD OPORAVKA

Prvih dana poslije porođaja carskim rezom ishrana treba da bude redukovana, a mame treba pažljivo da planiraju svoju ishranu.

Šta jesti? Evo preporuka nutricioniste i prijedloga dnevnog jelovnika.

Poslije porođaja pored lijepih osjećanja majka je preplavljena osjećajem brige za bebu i majke malo brinu o sebi. Važno je da se svaka majka, prije nego što se porodi carskim rezom, dobro edukuje o ishrani poslije porođaja. Zato što carski rez nije samo porođaj već i ozbiljna operacija. I u isto vreme, to je period oporavka i povećanih potreba za nutrijentima – za sajt Trudnoća i zdravlje piše Milijana Šarac, nutricionistkinja.

Šta kada dođete kući iz bolnice

Nakon što porodilja dođe kući i nakon što se uspostavila pravilna funkcija crijeva, važno je da nastavi sa pravilnom ishranom. Ishrana treba da bude uobročena, odnosno da ima 5 obroka. Obratiti pažnju da se unosi dovoljno tečnosti kroz čaj ili vodu. U prvoj nedjelji mama treba da izbjegava namirnice koje nadimaju. To su mahunarke, povrće koje ima mnogo celuloze ili sumpora (karfiol, kupus, paprika..). Porodilja treba da jede hranu koja je pripremljema na pravilan način. Masnoće ne treba da se obrađuju termički, takođe treba da izbjegava proste šećere iz slatkiša i zasleđene napitke. Ukoliko majka doji, ishrana je još zahtjevnija i možda je treba i suplementirati u dogovoru sa svojim ljekarom.

Namirnice koje se preporučuju

Napici: Jogurt, kiselo mlijeko, voćni jogurt (kućna proizvodnja) glatke konzistencije bez šećera, biljni čajevi, kamilica, bijeli sljez, mineralne negazirane vode.

Žitarice: Tost hljeb od punog zrna, tjestenine, makarone, špagete – dobro kuvane, pšenični i kukuruzni griz, ovseno brašno, pirinač – dobro kuvan, potopljene žitarice.

Meso, riba, jaja, mliječni proizvodi: Poširana pečena kuhana jaja, sva mljevena mesa, sočni komadi piletine, ćuretine, spremljeni kuhanjem, dinstanjem pečenjem (bez kore), kuhana, pečena riba, blagi sirevi, kiselo mlijeko, krem sir, pavlaka 12 odsto mliječne masti.

Masti: Maslac, biljna ulja (kokosovo, maslinovo, suncokretovo, maslinovo – hladno cijeđena).

Voće: Kuhano, pečeno voće, kompoti.

Povrće: Dobro kuhano, pečeno bez sjemenki i opne – špargla, cvekla, šargarepa, špinat , bundeva, krompir – kuhan, pire, pečen bez opne.

Začini: So, biljni začini umjereno.

Dva prijedloga jelovnika za mame

U ovom periodu preporučeno je bareno ili pečeno meso, povrće je najbolje pripremati na grilu, a ne zaboravite da su i mliječni proizvodi blagotvorni. Porodilja može da uvede sirove namirnice ali je potrebno da na početku guli voće i povrće koje ima jaku čvrstu koru poput krušaka, jabuka, paprika, paradajza… I dalje treba da izbjegava mahunarke, barem još dvije nedjelje, kao i prženu, jako začinjenu i zaslađenu hranu.

Prvi prijedlog

Doručak: Hljeb od punog zrna žitarice najbolje je tostiran, kiselo mlijeko, jedno bareno jaje, cvekla barena sa maslinovim uljem.

Užina: Kompot od jabuka bez kore i bez šećera.

Ručak: Bistra pileća supa, barena piletina, kuvani pirinač, grilovane tikvice sa maslinovim uljem.

Užina: Kiselo mlijeko.

Večera: Mladi sir, pečena bundeva sa maslinovim uljem.

Drugi prijedlog

Doručak: Ovsena kaša sa kiselim mlijekom.

Užina: Pola avokada sa limunovim sokom.

Ručak: Bistra juneća supa, barena junetina i pire od špinata sa pavlakom (bez brašna i mlijeka), hljeb od punog zrna žitarice tostiran.

Užina: Pečena bundeva.

Večera: dva kuhana jaja, barena cvekla i šargarepa sa maslinovim uljem.

error: Content is protected !!