Otkrijte šta vas navodi na stres!

stresIdentificiranjem okidača stresa, preispitivanjem vlastitih reakcija na uzrok tuge ili bijesa te samopoticaj na optimizam može smanjiti loš uticaj stresa.

Otpornost na stres povećava se isključivo tako da ga naučimo prepoznati, kontrolisati i umanjiti, a strategije kojima se to postiže lako je naučiti, tvrdi psihologinja i kolumnistica Paula Davids Laack. Kako je najveći uzrok stresa u svakodnevnom životu posao i problemi koji iz njega proizlaze, temeljna je strategija pronaći izvor zadovoljstva u onom što radite.

– Trećinu svog života provodimo na poslu, pa on ima veliki uticaj i na ono ko i što jesmo – smatra Laack.

Brojna istraživanja pokazuju da ljudi koji rade posao za koji vjeruju da će im omogućiti profesionalni razvoj i napredovanje u karijeri doživljavaju manji stres nego oni koji posao doživljavaju samo kao nešto što svaki dan trebaju “odraditi”. Niste li u prilici promijeniti zanimanje koje vas ne ispunjava, pokušajte pronaći ono što vas u njemu barem trenutno ispunjava, bilo da je riječ o dobroj plati,prijateljski nastrojenim kolegama ili mogućnosti upoznavanja novih ljudi te otvaranja drugih poslovnih prilika.

Ipak, ako ste dugo nezadovoljni i ne vidite kraj stresu koji proizlazi iz vašeg posla, razmislite o njegovoj promjeni jer dugoročni izlaganje njemu može biti okidač psihičkih i raznih kroničnih bolesti.

Preuzmite kontrolu nad okidačima stresa

Kako starimo, tako nas društvene prilike i obaveze tjeraju da se uozbiljimo. Istraživanja pokazuju da su ljudi koji se redovito bave svojim hobijima te oni koji su zadržali “djetinji” pogled na svijet manje podložni stresu. Kao dodatak, zabava rezultira boljom socijalizacijom te potiče kreativnost i učenje.

Ako ste svjesni svoj vrlina na poslu i u privatnom životu, bit ćete generalno zadovoljniji sobom i otporniji na stres, tvrdi dr. Christopher Peterson.

Optimizam i pozitivan stav prema život, također  mogu se izvježbati, a upravo je to ključan saveznik u borbi sa stresom. Pozitivno razmišljanje doista omogućuje ostvarenje onoga što se drugima čini nemogućim, jer dobre “mantre” na mozak djeluju kao hipnoza, tvrde znanstvenici s novozelandskog Sveučilišta Victoria. Ljudi koji očekuju da će im se dogoditi dobre stvari nadilaze prepreke i ubrzavaju svoj mozak kako bi postali fokusiraniji na ostvarenje zadataka.

Način na koji reagujete na dobre vijesti drugih ljudi u većoj mjeri izgrađuje vaše odnose nego reakcija na loše događaje. To se u jednakoj mjeri odnosi i na privatne i poslovne odnose, a konstruktivno i aktivno ponašanje te veselje radi tuđeg uspjeha ljudi će više cijeniti nego saučešće ili razumijevanje. Ne naučite li se radovati drugima, oni će vas doživljavati sebičnima, a u sebi ćete jačati osjećaj zavisti koji će pridonijeti vašem svakodnevnom stresu.

 

Komentari

komentara

error: Content is protected !!