Osvajač dvadeset Grend slem titula, Rodžer Federer (37) otkriva šta ga pokreće na teniskim terenima: Jedite kao šampion

„Dva sata prije svakog meča obavezno pojedem tanjir paste sa nekim laganim sosom. To radim već 20 godina“, kaže Rodžer. Dobra zamjena za pastu je i riža, ali je jako važno da ne bude sa gomilom luka, koji može da bude težak za varenje. U suštini, dobar obrok sa ugljenim hidratima prije jakog treninga je najbolja stvar za organizam.

 

Iako je osmog avgusta proslavio svoj 37. rođendan, legendarni Rodžer Federer svojim nastupima nastavlja izazivati oduševljenje ljubitelja tenisa širom planete. S lakoćom, gotovo rutinski nastavlja da pobjeđuje daleko mlađe protivnike i nekim čudom uspijeva da održi formu na kojoj bi mu mnogi pozavidjeli.

Iako je ove sezone strateški preskočio sezonu na šljaci kako bi se odmorio i što bolje pripremio za Vimbldon, švicarski teniser priznaje da je bogata i raznovrsna ishrana jednako važna koliko I redovni I iscrpljujući treninzi.

Zanimljivo, ovaj osvajač nevjerovatnih dvadeset Grend slem titula jede puno slatkiša I svih onih stvari za koje biste pomislili da sportiska njegovog kalibra vjerovatno iznjegava. Ali, u potpuno ga razumijemo s obzirom da znamo kakve sve čokolade prave u Švicarskoj.

 Banane za energiju

Popularni Fedex, koji je u očima mnogih najbolji teniser svih vremena, dan voli započeti dosta slatkim doručkom, pa jutra prije meča voli zasladiti domaćim vaflima I svježim kompotom od voća. Uz to obavezno ide I svježe cijeđeni sok od narandže, kafa i čašica jabukovog sirćeta koje mu pomaže pri varenju.

Neposredno prije samog meča, ili prije treninga, Rodžer obavezno jede ugljene hidrate, ali u umjerenim dozama.

„Dva sata prije svakog meča obavezno pojedem tanjir paste sa nekim laganim sosom. To radim već 20 godina“, kaže Rodžer. Dobra zamjena za pastu je i riža, ali je jako važno da ne bude sa gomilom luka, koji može da bude težak za varenje. U suštini, dobar obrok sa ugljenim hidratima prije jakog treninga je najbolja stvar za organizam.

U pauzama često jede energetske pločice i čokoladice, a ponekad se umjesto toga odluči za običnu bananu. Banane su odličan izvor dobrih ugljenih hidrata i kalijuma. Ovo voće, igračima poput Federera pomaže da “napune gorivo” za nastavak meča.

Bivši vegererijanac

Ipak, neka istraživanja navode kako su energetski napici bolje rješenje za sportiste kojima je potrebno brzo “energetsko punjenje”. Razlog tome je činjenica da tijelo brže upija tečnost od čvrste rhane, poput banana. Stoga, Federer tokom dugih mečeva često pije i posebne napitke koji nadomešćuju sve minerale koje izgubi putem znoja.

Kada dođe vrijeme za večeru, obrok u kojem najviše uživa, Federer često mijenja mjesta na kojima jede – jer, jelte, najčešće večera po restoranima.“Volim italijansku, japansku i indijsku kuhinju“, kaže teniser.

Jednom prilikom je priznao da ranije nije volio ribu, ali je uz svoju suprugu Mirku naučio da je jede i da je kombinuje sa raznim sosevima koji joj daju bolji ukus. Kao junior je bio vegetarijanac, ali danas redovno jede meso.

 Ko može odoliti švicarskom siru?

Iako se trudi da jede što zdravije, priznaje da obožava slatkiše i ne izbegava ih.

„Volim sladoled. Volim čokoladu. Volim slatkiše. I ne osjećam se loše zbog toga. Mogu i da ih jedem i da igram tenis“, objasnio je prošle godine u jednom intervjuu. Takođe, budući da je iz Švajcarske, obožava sve vrste sira i rado u njima uživa – ali s mjerom.

Naravno, sav taj sir, sladoled i ugljeni hidrati se sagore na mukotrpnim i višesatnim svakodnevnim treninzima.

 

error: Content is protected !!