OPONAŠAJTE MAČKU: Za bolji krvni pritisak i cirkulaciju

Praktičari kineske medicina smatraju da se brojne zdravstvene tegobe mogu riješiti oponašanjem mačjih pokreta. Ove životinje ništa ne može natjerati da odustanu od svoje rutine nakon buđenja. Zašto i vi ne biste pokušali isto?

Zamislite mačku koja se sunča dok sklupčana leži na prostirci. Mirna je i uživa. Zatim se budi. Pokreće se i počinje tegliti noge, izvijati vrat i rep… Izvija leđa i pušta da joj glava padne naprijed. Otvara usta i proteže vilicu. Isteže svaki djelić tijela nježnim, gracioznim pokretima. Nema napora, nema pretjerivanja. Sve radi onoliko koliko joj prija. A zatim odlazi svojim putem. Kad se probudite, pokušajte da ponovite njen lagodni ruitual.

Dok mačka spava ili jednostavno „lješkari“, njena cirkulacija se usporava, a krvni pritisak pada (isto se dešava i kod čovjeka). Kad ponovo poželi da se pokrene, ona prvenstveno izvodi lijene pokrete, bez naglih trzaja. Na ovaj način, prije nego što ustane, aktivira sve mišiće, što podiže krvni pritisak i poboljšava protok krvi u mozgu i ostalim vitalnim organima. Sa svakim istezanjem mišića, ujedno se pokreće i proces detoksikacije, to jest izbacivanje štetnih materija nagomilanih u tijelu u periodu neaktivnosti.

 Šta treba da radite?

Stoga, kad se probudite, umjesto da naglo ustanete iz kreveta, gasite alarm i odlazite u kuhinju kako biste pripremili jutarnju kafu – bar deset minuta oponašajte mačku! Ove jednostavne vježbice održavaju vitalnost i elastičnost cijelog tijela, a i pomažu vam da podignete pritisak, poboljšate cirkulaciju, zaštitite se od povreda i ublažite posljedice nezdravog života i višesatnog sjedenja u kancelariji.

Samomasaža

Mačkin ritual istezanja veoma je lijep primjer samomasaže. Istezanje je odlična masaža tijela koju možete izvsti gdje god da se nalazite. Teglite ruke od ramenih mišića do vrhova noktiju; noge istegnite na isti način, jednu po jednu, bilo dok stojite ili dok sjedite. Čak i samo istezanje prstiju i dlanova – kao i izvijanje stopala i istezanje nožnih prstiju – pruža opuštajući i prijatan osjećaj. Ne zaboravite da dišete duboko, jer proljetni vazduh krepi organizam!

Na sve četiri

Kad primjetite da vam ove „lijene vježbice“ prijaju, možete im pridodati još jednu vježbu. Prisjetite se mačke koja lagano šeta, a onda zastane, izvije leđa nagore (u luk), istegne se pa lagano produži dalje.

Evo kako to da uradite: Spustite se na pod „na sve četiri“, kao mačka, tako da vam oslonac bude na dlanovima i na koljenima. Ukoliko vam ovaj položaj ne prija ili imate problema s koljenima, ispod sebe stavite jastuče ili neku mekanu prostirku. Ruke i potkoljenice neka vam budu prave, vertikalne i međusobno paralelne. S udisajem, pustite da vam stomak „padne“, trtičnu kost i grudi podignite ka plafonu, a glavu i pogled usmjerite nagore (leđa neka vam budu u obliku sedla).

Ostanite nekoliko trenutaka u tom, krajnjem položaju, praznih pluća (ako vam je lakše, sve vrijeme lagano dišite). Iz jednog u drugi navedeni položaj prelazite lagano i svjesno. Vježbu ponavljajte 10 do 20 puta (dok god vam je prijatno).

 

error: Content is protected !!