OPADA VAM KOSA DOK SPAVATE: 6 načina kako da spriječite gubitak opalih dlaka

Gubitak kose je uvijek teška bitka. Stvari kao što su četkanje, pranje, pa čak i spavanje su sve neophodne radnje, ali izgleda da izazivaju masovno „linjanje“, naročito tokom zime.

Umjesto da brojite opale dlake, unošenje nekih promjena u način života i rutinu odlaska na spavanje mogu napraviti ogromnu razliku. Pošto se vaše matične ćelije epitelnog folikula dlake aktiviraju dok spavate, odgovarajuća njega će značajno pomoći procesu ukupnog rasta kose.

1. Odlučite se za svilenu ili satensku jastučnicu
Često govorimo o svilenim jastučnicama i to s dobrim razlogom. U poređenju s pamukom, manja vlakna svile smanjuju trenje koje nastaje zbog trljanja vlasišta o jastuk. Pamučne jastučnice takođe upijaju vlagu iz vaše kose, čineći pramenove suhim, kovrdžavim i sklonijim lomljenju.

2. Izbjegavajte spavanje s mokrom kosom
Iako nema ništa ljepše nego kada se svježe istuširani zavučete u posteljinu, imajte na umu da je vaša kosa u najranjivijem stanju kada je mokra. Ako se tuširate noću, obavezno potpuno osušite kosu kako biste spriječili čupanje i lomljenje dok spavate. Preporučujemo vam da odvojite još sat ili dva i pustite je da se osuši na vazduhu, jer pretjerana toplota fena takođe nije dobra.

3. Koristite masku za kosu preko noći
Hidrirani pramenovi ujutru – manje lomljenja tokom dana. Maske za kosu preko noći su idealan način da svojoj kosi pružite prijeko potrebnu hranu i vlagu. Maske imaju mnogo bitnih sastojaka koji poboljšavaju elastičnost i integritet kose i pomažu da vam vlasi budu sjajnije i lepršavije.

4. Nanesite tretman za kožu glave
Pored maski za kosu koje obično idu na pramenove, nanošenje tretmana direktno na vlasište takođe može biti od koristi. Tretmani skalpa su izuzetno korisni dok spavate, jer obezbjeđuju sastojke za stimulisanje zdravog rasta ćelija kose. Ako želite da idete prirodnim putem, pokušajte da primijenite aloe veru ili kokosovo ulje.

5. Raspetljajte kosu prije spavanja
Oni sa prorijeđenom kosom mogu se naježiti na ideju da je češljaju, ali raspetljavanje kose prije spavanja će dugoročno smanjiti gubitak kose. Zamršena kosa može da se pretvori u čvorove dok spavate, čineći da izgubite mnogo vlasi kada je neminovno očešljate ujutru. Ovaj proces će takođe stimulisati cirkulaciju krvi i distribuirati prirodna ulja iz vlasišta kroz kosu, čineći trenje tokom spavanja manje štetnim.

6. Nikada ne vezujte kosu
Postoje određene frizure koje oštećuju vašu kosu, a konjski rep je jedna takva. Međutim, šteta se dvostruko povećava kada vezane kose odete u krevet. Iako može izgledati bezazleno, zategnutost koja traje satima može da iritira vlasište i dovede do alopecije. Ako apsolutno morate da sklonite kosu sa lica, pokušajte se labavom pletenicom (pričvršćenom maramom umjesto gumicom) da biste smanjili pritisak i spriječili zapetljavanje, što je takođe odličan način da se slijedećeg jutra probudite sa talasima.