Odraslima prijaju, ali ove namirnice su izuzetno rizične za djecu

Tajna je u fiziološkim karakteristikama dječjeg tijela


Većina djece počinje da jede hranu sa dosta šećera već u ranom dobu. Zbog toga im se ukus mijenja, pa im normalna hrana više ne djeluje privlačno i ukusno.

Ali, tu je i ona zdrava hrana koju dajemo djeci vjerujući da tako činimo najbolje za njih, ali im zapravo šteti zbog fizioloških karakteristika dječjeg tela ili im ne daje ono što bi trebalo jer je služimo u pogrešnom obliku!

Cijeđeni sok

Đus je veoma popularan među hranom za djecu različitih uzrasta. Ali, kad iscijedite sok, dobijate samo ukusnu tečnost, dok većinu minerala i sva vlakna bacate zajedno sa korom. Umjesto soka, dajte djeci da pojedu pomorandžu!

Pažljivo birajte jogurt

Kao prvo, nikada ne kupujte jogurt koji u prodavnici stoji na otvorenoj polici umjesto u frižideru, piše BrightSide. Drugo, odmah zaboravite na voćne i zaslađene jogurte i birajte one sasvim obične.

Koristite sjemenke lana isključivo ovako: Potpuno čisti cijeli probavni sistem, skida kilograme, reguliše stolicu!

Žitarice

Pahuljice, musli i slične žitarice djeluju kao veoma zdrav izbor, naročito zato što proizvođači tvrde da sadrže puno vitamina i minerala. Ipak, ono što se ne ističe to je da sadrže mnogo šećera i da se dosta dobrih nutrijenata izgubi u procesu prerade. Zato je najbolji izbor da kupite neprerađene žitarice i od njih spremate kaše sa voćem, jogurtom, sjemenkama…

Med

Djeca mlađa od dvije godine uopšte ne bi trebalo da konzumiraju med. Razlog nije samo alergijska reakcija, već i to što med može da sadrži bakterije koje telo malog djeteta ne može da izbaci prirodno, već može da dođe do ozbiljne infekcije.

Grožđe

Zdrava i sočna zrna grožđa sadrže dosta minerala i vitamina koji su djeci neophodni, ali su velika i klizava, pa lako može doći do gušenja. Osim toga, grožđe je veoma teško za dječji sistem za varenje. Najbolja zamjena za grožđe kod djece mlađe od dvije godine jesu banane.

(Multi)vitamini

Prvi logičan izbor za unos vitamina kod djece jeste hrana. Suplemente možete da im date samo kada nema drugog izbora i to isključivo kada ih prepiše ljekar!

Milkšejk je zdraviji od gaziranog soka

Zapravo, jednako su opasni jer oba napitka sadrže mnogo masti i šećera. Najbolji izbor je, naravno, voda, a potom prirodni sokovi i nezaslađeni čajevi.

 

Komentari

komentara