Od ove hrane se još više znojimo

Ako postoji jedna stvar zbog koje ne volimo ljeto to je definitivno prekomjerno znojenje.

Ljeto je počeli su dani kada se tuširamo nekoliko puta dnevno i ponovo ne uspijevamo da se rashladimo.

Ako primjetite prekomjerno znojenje, toplota možda nije jedini krivac. Neke namirnice takođe izazivaju prekomjerno znojenje zbog svog termogenog dejstva (kada se takva hrana razgradi u tijelu, dio se oslobađa kao toplota).

Ovo je hrana koju je najbolje izbjegavati u najtoplijim ljetnjim danima, kako ne biste doživjeli dodatnu nelagodu.

SLANA HRANA

Kada jedete hranu sa visokim sadržajem natrijuma, vaše tijelo je prinuđeno da se oslobodi viška soli kroz znoj. Zato je slana hrana na vrhu liste namirnica koje bi trebalo izbjegavati na vrućini.

Ovo uključuje slane grickalice poput čipsa ili orašastih plodova, mnoge konzervirane namirnice (posebno riba i povrće), sosove itd.

PRERAĐENA HRANA

Prerađenoj hrani obično nedostaju vlakna i enzimi potrebni za pravilno varenje. Ova hrana je takođe bogata mastima, što otežava varenje. I svaki put kada se tijelo trudi da svari tešku hranu, znojenje se povećava.

Prerađena hrana koju bi trebalo izbjegavati je brza hrana, masna peciva (kao što su pite ili kroasani) i zamrznuta gotova hrana.

PIĆA SA KOFEINOM

Kofein utiče na centralni nervni sistem, ubrzava rad srca i podiže krvni pritisak. Nakon toga, u tijelu se bude znojne žlijezde. Toplota od tople kafe ili čaja takođe podiže tjelesnu temperaturu, uzrokujući da se još više znojite.

Zato je tokom vrućine bolje odbiti pića koja sadrže mnogo kofeina, uključujući kafu, i čaj (zeleni i crni), i energetska pića, kao i mnoge vrste gaziranih pića.

ALKOHOLNA PIĆA

Alkohol takođe povećava broj otkucaja srca i podiže tjelesnu temperaturu, što znači da se više znojite. I što više pijete, više se znojite (čak i ako je koktel sa kockicama leda).

ZAČINJENA HRANA

Jela sa ljutim začinima takođe izazivaju znojenje – zbog efekta peckanja bukvalno varaju vaš centralni nervni sistem, tjerajući tijelo da pokrene mehanizam za hlađenje.

SLATKIŠI

Namirnice sa visokim sadržajem šećera i ugljenih hidrata (a to su skoro svi postojeći deserti) proizvode značajan termički efekat, jer je tijelu prilično teško da ih razgradi.

Pored toga, slatka hrana izaziva skokove šećera u krvi, što takođe uzrokuje jako znojenje.

HRANA BOGATA PROTEINIMA

Proteinska hrana takođe ima visok termogeni efekat – odaje dio energije sadržane u njoj u obliku toplote.

Takođe, kada jedemo puno proteina, urea se formira kao nusprodukt varenja. Meso na vrućini može da vam zada “dvostruki udarac”, zbog čega ćete se mnogo znojiti.