Od bobica i oraha do čaše crnog vina: Ovo je hrana koja zaista pokreće mozak

Svakodnevno nas bombarduju sa gomilom zbunjujućih i često kontradiktornih informacija o tome šta bi trebalo da jedemo za vitku figuru i zdrav um… Evo šta savjetuju eksperti.

Vjerovatno ste više puta čuli za grčku ishranu i pitali ste se zašto je ona tako dobra. Doktorka Dženi Brokis je otkrila kako su svakodnevno konzumiranje vina, bobičastog voća, maslinovog ulja i orašastih plodova sjajan recept za zdravlje tijela i uma.

Ona tvrdi da ključ dobre ishrane nije u usvajanju zdrave dijete ili načina života, već u pojednostavljivanju stvari.

– Studija sprovedena 2014. godine je ispitala sve popularne dijete kako bi se utvrdilo da li jedan režim ishrane zaista može da pruži željene rezultate. Otkriveno je da većina njih zaista ima određeni uticaj, ali da je najvažnije sledeće: jedite pravu hranu – navodi doktorka Dženi.

Kako bi poboljšali moždane funkcije, potrebno je da jedete  veoma raznoliku hranu, koja bi trebalo da bude svježa, lokalno uzgojena i po mogućnosti neprerađena.

Kako biste se što lakše snašli, doktorka Dženi je izdvojila deset najboljih vrsta namirnica koje bi trebalo da uključite u svoju ishranu.
ZELENIŠ

Veoma je očigledno, ali ipak treba naglasiti da zeleno povrće znatno utiče na pravilno funkcionisanje mozga. Poželjno je da šest puta nedeljno pojedete obrok koji uključuje spanać, kelj, zelenu salatu i sl.

POVRĆE

Za optimalno zdravlje tijela i uma preporučuje se i drugo povrće, poput šargarepa, tikvica, patlidžana i sl.

ORAŠASTI PLODOVI

Oko orašastih plodova dugo postoji rasprava o tome da li su dobri ili loši za zdravlje, ali svi naučnici se slažu da su puni dobrih masti i vitamina. Stoga uljučite po jednu šaku različitih orašastih plodova pet puta nedeljno u svoju ishranu i primetićete razliku.

BOBIČASTO VOĆE

Bilo da su plave, crvene ili crne, svi znaju da su bobice veoma zdrave i vrlo ih je lako uključiti u doručak. Dva ili više puta nedeljno konzumirajte jagode, borovnice, trešnje i sl. za snažnu dozu antioksidanasa.

MAHUNARKE

Mahuarke bi trebalo jesti bar tri puta nedeljno. Sočivo, leblebije, pasulj i sl. su sjajan dodatak ishrani jer su zdrave i jeftine, a pružaju i osjećaj sitosti.

ŽITARICE CIJELOG ZRNA

Žitarice su jako zdrave, potrebno je samo da ih izbjegavate ako vam smetaju i birajte one sa cijelim zrnom. Doktorka Dženi preporučuje tri porcije na dan.

RIBA

Većina ljudi zna da je riba zdrava, ali nisu sigurni koliko često bi trebalo da je jedu. Jednom nedeljno je preporučena doza, prvenstveno zbog omega 3 masnih kiselina koje su neophodne za zdrav organizam, navodi doktorka Dženi.

PILETINA

Piletina je sjajan izvor proteina i trebalo bi da je jedete dva puta nedeljno. Ćurka je dobra zamena. Možete da je dodate u salate, čorbe ili da je jedete samostalno, lako se priprema i veoma je ukusna.

MASLINOVO ULJE

Dobro maslinovo ulje je kao nektar za mozak. Kupujte ekstra djevičansko za salate i kuvanje, ali nemojte previše da ga zagrijavate.

VINO

Sjajna vijest je da možete da dodate i vino na svoj spisak hrane za optimalno funkcionisanje mozga. Jedna čaša dnevno je sasvim dovoljna i preporučuje se crno vino. Živjeli!

(žena.blic.rs)

Komentari

komentara