Obaveza koju često izbjegavamo povećava hormon sreće i troši kalorije!

Čišćenje kuće zapravo usrećuje iako se mnogima ne čini tako pa kućne poslove odgađaju i izbjegavaju, a takvima stručnjaci savjetuju da promijene ugao gledanja prema čišćenju i način na koji taj posao obavljaju.

Kada je čovjek pod stresom, jako mu je teško da se opusti, čak i kada se riješio obaveza. Najčešće je nakon napornog rada teško razbistriti glavu od misli i briga koje se roje i ljudi često za relaksaciju odaberu gledanje televizije ili čitanje dobre knjige.

Ipak, stručnjaci savjetuju da bi čišćenje moglo biti dobar odgovor na otpuštanje stresa jer ako taj posao obavljaju kako valja, čišćenje relaksira i – usrećuje.

“Kada uklanjate prljavštinu, oslobađate dušu, stvarate slobodan prostor za druge stvari”, kaže Bernd Glassl iz Njemačkog saveza koji okuplja agencije za održavanje kućanstava.

“Riječ je o zadatku koji možete obaviti u relativno kratkom razdoblju, a rezultati su odmah vidljivi. Možete učiniti mnogo u 20 do 30 minuta rada”, kaže Glassl pa objašnjava: “Vjerovatno vam je u poslu kojim zarađujete za život potrebno mnogo više vremena da vidite plodove svog rada.”


Čistite i zabavite se

Kućni poslovi su nešto što morate odraditi pa zašto se onda pritom i ne zabavite?

Katharina Zaugg vjeruje da ključ za promjene leži u stavu. Važno je čišćenje ne posmatrati kao teret koji morate ponijeti. To je negativno stajalište koje navodi ljude da čišćenje obave što je brže moguće.

“Kada plešete valcer, ne plešete brže da biste ga što prije otplesali”, kaže Zaugg pa objašnjava da je jednako tako i sa čišćenjem i zato ne treba žuriti.

 

Zgodan način je prihvatiti kućni posao kao zamjenu za sport. Telesna aktivnost izvrstan je način za opuštanje tijela i uma nakon radnog dana.

“Ako pola sata usisavate pa zatim još 15 minuta brišete podove, potrošite oko 200 kilokalorija, a to je već kao malo vježbanje, kao pola sata vožnje bicikla”, kaže trener Alexandra Borchard-Becker.

Čišćenje je potrošnja kalorija jer ste u stalnom pokretu, slaže se i Zaugg, ali savjetuje da se “pri čišćenju postupa mudro”.

“Ne morate se stalno saginjati i uspravljati. To je loše za intervertebralne diskove.”


Usisavanje u ritmu valcera

Katharina Zaugg sugeriše čišćenje u ritmu valcera. Bernd Glassl ide i korak dalje savjetujući ljudima da pozovu prijatelje koji će im pomoći obaviti naoko mučne poslove te im umjesto toga pružiti priliku da se zabave i druže.

I konačno, kao i kod sporta i svakog drugog posla, potrebno je samog sebe nagraditi pa kada završite, uzmite pauzu za kafu, sjedite zadovoljni za svježe počišćen sto ili uživajte u toploj kupki u čistom kupatilu.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!