Nutricionisti savjetuju o ljekovitosti prirodnih sokova: Koje mješavine pomažu srcu, bubrezima, jetri, plućima, koži.

Evo nekih od najboljih recepata za sokove koji će pomoći da ostanete zdravi. Priprema je krajnje jednostavna: sve sastojke stavite u sokovnik, promiješajte, servirajte i uživajte.

Svježe cijeđeni sokovi od voća i povrća donose mnogobrojne zdravstvene koristi. Riječ je o bistrim sokovima napravljenim putem presovanja ili centrifugiranja gdje se istiskuje sok iz voća ili povrća. Na taj način se brzo i efikasno unose velike količine dragocjenih hranljivih materija važnih za pravilno funkcionisanje organizma.
Prema riječima nutricionista, sama priroda soka je da dodatno varenje nije potrebno tako da vrlo brzo dospijeva u tanko crijevo gde se lako apsorbuje, odnosno nije potreban duži proces varenja i razgradnje.

Prednost ovakvih sokova je i to što se mogu korisiti i kao detoks program, budući da ne opterećuju organe za varenje, kao i jetru i bubrege i ostavljaju im dosta vremena da se očiste i regenerišu naročito u periodu promjene sezona. Pravilno kombinovani sokovi korisni su za sve osobe, s tim da se moraju pravilno dozirati ili kombinovati sa čistom vodom.
Organizam ne može lako da prihvati koncentrovan sok jer može izazvati tegobe, a najčešća tegoba je pojava netolerancije na određenu vrstu soka, i zato ih je potrebno razblažiti. Obično je razblaženje u odnosu 1:1 dobro za početak, a kasnije se može smanjiti dio vode u zavisnosti od toga kako reagujete i kako podnosite sok. .
U većini slučajeva u sokove ne treba dodavati zaslađivače budući da sami po sebi već sadrže šećere, pa bi korišćenje zaslađivača poremetilo njihovu ravnotežu. Međutim, kod nekih bistrih sokova od povrća koji se prave od namirnica gdje dominira gorak, opor ili ljut ukus (kupus, repa, rotkva, praziluk, cvekla) mogu se dodavati prirodni zaslađivači da bi se popravio ukus, a količina zavisi od stanja osobe, fizičke i mentalne aktivnosti, kao i životnog stila.


Evo nekih od najboljih recepata za sokove koji će pomoći da ostanete zdravi. Priprema je krajnje jednostavna: sve sastojke stavite u sokovnik, promiješajte, servirajte i uživajte.
 Sok za zdravo srce
SASTOJCI: 1 jabuka srednje veličine, 1 cvekla, 12 mrkvi, srednje veličine, sok od 1/2 limuna, 2 oljuštene narandže

Sok za zdrava pluća
SASTOJCI: 2 jabuke srednje veličine, 14 mrkvi srednje veličine, 2 manje oljuštene narandže
Sok za zdravu jetru
SASTOJCI: 3 cvekle, 2 mrkve srednje veličine, 2 velika struka celera, 4 šake peršuna, 1 paprika očišćena od sjemena, 12 rotkvica, 4 čeri paradajza

Sok za zdrave bubrege
SASTOJCI: 3 lista svježeg bosiljka, 1 ½ šolja borovnica, 2 prstohvata crvene mljevene paprike, sok od 1/2 limete, 5 šolja na kockice isječene lubenice
Sok za zdravu kožu
SASTOJCI: 3 lista svježeg bosiljka, 14 mrkvi srednje veličine, sok od 1/2 limuna, 5 breskvi srednje veličine


 NAJBOLJE JE PITI IH RAZBLAŽENE SA VODOM
Ma kako da su ove svojevrsne vitaminske bombe zdrave, treba biti oprezan kada je riječ o količinama unosa. Sa sokovima se, kako upozoravaju nutricionisti, može pretjerati ukoliko oni postanu osnovni izvor hranljivih materija i ako se unosi samo određena vrsta soka u većim količinama.
Na primjer, ako pijete velike količine bistrog soka od narandže imat ćete osjećaj da ste siti, zadovoljni i poletni, ali u suštini će vam nedostajati neke druge hranljive materije koje narandža ne sadrži. Kroz izvjesno vrijeme taj nedostatak će pokazati uticaj na vaše zdravstveno stanje – pašće nivo energije i lako može da vam se dogodi da vam sok postane odbojan.
Zato korisite različito voće i povrće za sokove da bi ste izbjegli monotonu ishranu!

error: Content is protected !!