Nutricionisti dali odgovor: A LI TREBA JESTI VOĆE ZA DORUČAK?

Iako je poznato da je voće izuzetno zdravo po ljudsko zdravlje, pojedini pogrešno smatraju da voće nije dobar izbor za doručak.

OneFit tim sertifikovanih nutricionista, odlučio je da razrIJeši tu misteriju i odlučio da pomogne. OneFit tim smatra da ne postoje naučni dokazi da je voće za doručak na bilo koji način štetno po zdravlje. Idealno vrijeme za jedenje voća prate razna vjerovanja u koja spadaju ovi mitovi i zablude:

Voće uvijek treba jesti na prazan stomak
Ovo je mit zasnovan na vjerovanju da jedenje voća sa hranom izaziva nadimanje i gasove. Istina je da jedenje voća tokom obroka doprinosi osjećaju sitosti zbog čega može da pomogne smanjenje unosakalorija.

Voću se smanjuje nutritivna vrijednost ako se unosi prije ili nakon jela
Ovo je takođe mit zasnovan na vjerovanju da se hranljiva vrijednost voća smanjuje u zavisnosti od vremena unosa. Tačno je da sistem za varenje nutrijente iz voća apsorbuje isto bez obzira na vrijeme unosa voća.

Osobe sa dijabetesom voće treba da jedu 1-2 sata prije ili poslije jela
Ne samo da je ovo mit, već je i loš savjet za osobe koje imaju dijabetes. Istina je upravo suprotna, jer šećeri iz voća brže ulaze u krvni sistem kada se voće jede zasebno, zbog čega se osobama sa dijabetesom savjetuje da voće unose sa hranom.

Voće je najbolje jesti poslije podne
U pitanju je još jedan mit. Ne postoje naučni dokazi koji idu u prilog tvrdnji da je voće za doručak loš izbor, kao i da je voće najbolje jesti poslije podne.

Voće ne treba jesti poslije 14 h
Ovaj mit direktno anulira prethodni mit o voću i zasnovan je na uvjerenju da voće brže povećava nivo šećera u krvi ako se jede nakon 14 h. Kao i kod prethodnog mita, ne postoje naučni dokazi da voće i hrana bogata ugljenim hidratima podižu nivo šećera u krvi brže ukoliko se unose poslije 14 sati.

Iz svega navedenog možemo da zaključimo da je unos voća dobar u toku cijelog dana, zbog čega slobodno možeš da jedeš voće za doručak.