Njegujte svoje mentalno zdravlje: Ignorisanje je pola zdravlja, druga polovica je meditacija!

Možete vi jesti zdravo, vježbati i spavati koliko treba ali ako vam je um zatrovan- nećete živjeti zdrav život!

Piše: Dušica Ranđelović, certifikovani maser-terapeut, stručnjak na polju celulita i anticelulitnih tretmana. FB @anticelulit masaže; Instagram @dusicaduki,

Kako nas sve više pritiskaju obaveze i svi žurimo na sto strana, čini se da nikad kao sad nije bila prisutna potreba da zastanemo i posvetimo se sebi. A ia li boljeg načina za posvetiti se sebi od meditacije? Da li znate šta sve spada u meditaciju i meditiranje?

Po definiciji, meditacija je smireno stanje organizma sa glavnim ciljem umirivanja i opuštanja uma ili oslobađanja od misli.

S obzirom da nismo ni svjesni koliko nam se misli roji po glavi i da tu ima svakakvog potrebnog raščišćavanja –  meditacijom osvješćujemo sve te misli i pogrešna uvjerenja i jednom kad ih dovedemo u svjesno stanje, možemo da ih se oslobodimo i tako kreiramo bolji život kakav želimo. Svi smo odgovorni za svoje živote, jedna velika je zabluda kod ljudi općenito da nam neko drugi nešto radi. Kada osvjestimo spoznaju da smo sami i pisac i glavni i odgovorni u svom životu, mnoge stvari dođu na svoje mjesto. A nema boljeg načina za to od meditiranja.

Do nas je, nije do drugih

Kada uđete u tišinu svog uma, tada dobijate jasnoću  i oštrinu misli. I sve vam postane jasno. Samo je do vas onda da li ćete nešto da mijenjate na bolje.

Uprkos tome što mnogi misle da je jedini način meditiranja sjesti ili leći i tako se opuštati, postoje i drugi načini koji će vam za početak biti jednostavniji za primjenu ako je do sada niste praktikovali.

Meditacija je prosto: biti svjestan trenutka u trenutku. Mi većinu stvari radimo mehanički i ne razmišljajući. Što je ok za neke stvari tipa oblačenja, obuvanja ili slično. Ali biti svjestan trenutka praktično znači ovo –  zastati i primijetiti svaki pokret, svaku misao. Ako šetate – osvijestiti koračanje, fokusirati se na korake koje pravite; obratiti pažnju na okolinu, drveće koje prolazite, na vodu ako je ima. Biti mislima tu gdje jesi tijelom.

Drugi isto efikasan način ako tek krećete sa meditiranjem jesu vođene meditacije. Njih ima gomila na you tube-u, izaberite neku domaću ili stranu koja vam prija i, kao što naziv kaže, ona će da vas vodi kroz proces opuštanja. Za početak izaberite neke kraće da se naviknete, pa poslije vidite kakve vam više odgovaraju. Meni su jedne od najopuštajućih vođene meditacije Joe Dispenze .

E sad, kad se ustalite sa pojmom meditiranja, i postane vam jasno koliko vam je stvari prije bilo nejasno, neizostavno ćete doći do ovog – meditiranje bez muzike, glasa, u tišini sopstvenih misli.

Vremenom kreću da vam smetaju i muzika i vođenje meditacije i neminovno dođete do meditiranja u tišini. Za ovo vam nije potrebno da ste u zatvorenom prostoru. Iskoristite toplo vrijeme i odmore i priuštite sebi meditiranje uz zvuke talasa i mora. To je tek kompletni ugođaj.

 Budite zahvalni

Iako se joga vrlo često vezuje za meditiranje i praktikuje na časovima, ja ne volim druge ljude oko sebe dok meditiram i to doživljavam kao: one man job. Ali ako ste više tip kome prija joga i cijela ta priča više će vam koristiti takvo navođenje. Svako neka bira prema svojim afinitetima.

Meditacija je svjesnost da mi nismo naš um. Usko povezano sa meditiranjem je i zahvalnost. Zahvalnost za sve u životu, dobro i loše jer vas je oblikovalo i učinilo boljim. Osvijestite za koliko stvari možete biti zahvalni i ništa ne uzimajte zdravo za gotovo. Ništa se u životu ne podrazumijeva i kada postanete svjesni te činjenice, dobićete potpuno drugačiju percepciju na iste stvari. I uvidjeti koliko ste u stvari srećni. Naravno, preduslov za sve ovo je da želite da radite na sebi i prihvatate da ste vi odgovorni da poboljšate svoj život, niko drugi.

Svijet se mijenja iznutra

Svako koga zanima meditacija ima ovu težnju. Svijet se mijenja izunutra, jedno po jedno. Pokažete na svom primjeru pa drugi ili prate i budu zadovoljniji ili hejtuju ali na to se ne treba obazirati- njima je svakako život dovoljno težak time što su su fokusirani na vas. Kako kažu: ignore je pola zdravlja. Druga polovina je meditacija.

Nema pogrešnog i pravilnog načina meditiranja. Najbitnije je da naučite da se opustite, prepustite i za početak umirite svoje misli. Kasnije kroz praktikovanje dolazi tišina u umu. Mislite o meditaciji kao o brzom resetu – um radi fizički posao, stalno obrađuje informacije, podatke (nekad bitne, nekad nebitne) i potrebno mu je da predahne. Meditacija mu to omogućava.

Njegujte vaše mentalno zdravlje, ono je isto toliko važno kao i fizičko. Možete vi jesti zdravo, vježbati i spavati koliko treba ali ako vam je um zatrovan- nećete živjeti zdrav život! Zdravlje nije zagarantovano u životu, treba ga praktikovati svjesno i dovesti se u stanje balansa, ono koje vama prija i kakvo ima značenje za vas.

(aura.ba)

Komentari

komentara