Niste danas dobre volje: KAKO ZA 5 MINUTA POBOLJŠATI RASPOLOŽENJE?

Ako ste već nekoliko dana dobre volje, to ne znači da neće doći dan kada ćete ustati “na lijevu nogu”. Na sreću, postoje jednostavni trikivi koji će vam pomoći da se u par minuta vratite na šine sreće.

Tokom hladnih i tamnijih dana jeseni, svima nam treba mali podsticaj da nam raspoloženje bude bolje. Naš prijedlog? Okrenite dan u svoju korist uz ove jednostavne i naučno dokazane savjete.

Pojedite malo čokolade
Vrijeme je za malo zadovoljstvo. Nauka je dokazala da hemikalije koje se nalaze u čokoladi pomažu pri stimulaciji senzora za užitak i proizvodnju serotonina,

Igrajte se s mirisima
Naš nos je pun senzora pa je i jedan od odlučujućih faktora kada želimo da poboljšamo raspoloženje. Priuštite sebi pozitivnu energiju omiljenim mirisom, poput lavande ili arome koja će vam postaći sjećanja (poput mirisnog čokoladnog kolačića).

Pustite muziku
Svi imamo omiljenu pjesmu zbog koje nam se na licu uvijek pojavi osmjeh. Kada ste loše volje, pustite tu pjesmu i pjevajte uz nju glasno. Mozak će početi s proizvodnjom hormona sreće i osjećaćete se bolje u sekundi.

Plešite
Postoji nešto posebno kod plesanja. Kretanje tijela uz muziku, bez obzira na talenat, budi osjećaj sreće. Istovremeno krv će se nešto brže kretati žilama, što će podstaći stvaranje hormona sreće.

Skuhajte zeleni čaj
Ovaj jednostavan napitak je prepun antioksidanata koji jačaju imunološki sistem i poboljšavaju zdravlje. Što je još važnije, zeleni čaj sadrži kofein, koji pomaže pri stimulaciji raznih neurotransmitera koji proizvode hemikalije poput dopamina.

Izmamite sebi osmjeh na lice
Jeste li čuli za onu poslovicu “Pretvaraj se dok ne uspiješ”? Pa može se iskoristiti u ovoj situaciji – ako isforsirate osmjeh, verovali ili ne, vaše raspoloženje će se poboljšati.

Pomazite psa
Istraživanja pokazuju kako osobe koje provode vrijeme sa životinjama češće kažu kako se osjećaju sretnije i zadovoljnije životom. Kada mazite ljubimca, u vama se budi hormon sreće.

Isključite se
Fokusiranjem uma kroz vježbanje ili meditaciju možete sigurno poboljšati raspoloženje. Studije su pokazale da osobe koje su bolje fokusirane, lakše se nose s negativnim emocijama.

Promijenite odjeću
Ako niste znali, odjeća je nevjerovatno snažan objekat. Ona nam pomaže i da odlučimo da izgubimo kilograme ili da mislimo bolje. Takođe vam može pomoći da se osećate bolje u svojoj koži. Ako vam se ne sviđa šta trenutno imate na sebi, samo to skinite i obucite nešto novo.

Istegnite se
Prema raznim istraživanjima, istezanje može pomoći da se osjećate bolje, ali vam pomaže i da se lakše fokusirate na sadašnji trenutak.

Pustite sunce da vas mazi
Sklonite zavjese i podignite roletne kako bi vam u stan ušlo sunce i poboljšalo vam raspoloženje. Sunce dokazano pojačava proizvodnju serotonina – hormona sreće. Samo par minuta na suncu će mnogo uticati na poboljšanje raspoloženja.

Odmorite
Živimo u vremenu u kojem je spavanje podcijenjeno, ali ako popodne malo odmorite, mozak će bolje raditi i podstaći će otpuštanje hormona sreće. Kada se osjećate loše, ispružite se desetak minuta na krevetu.

Isključite društvene mreže
Zavist je jaka i destruktivna emocija, i ništa je neće stimulisati jače nego društvene mreže. Studija za studijom pokazuje kako vrijeme koje provodite na društvenim mrežama može uveliko da utiče na osjećaj beskorisnosti i apatije.