Nikada nije kasno: Evo kako spriječiti nastanak Alzheimerove bolesti

Većina ljudi misli kako je Alzheimerova bolest starijih osoba, ali liječnici kažu da se zapravo može početi formulirati u vašem mozgu već u tridesetima. Iako to može biti zastrašujuća činjenica, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti sada kada stručnjaci vjeruju da bi mogli utjecati na vaš rizik od razvoja bolesti.

“Jedan od tri slučaja Alzheimerove bolesti može se spriječiti ako ta osoba učini ono što je potrebno”, objasnio je dr. Richard Isaacson, direktor prevencijske klinike za Alzheimerovu bolest u Weill Cornellu i New York-Presbyterian Medical Center u New Yorku.

Isaacson je naglasio kako je sada važno napraviti promjene: “20 do 30 godina je dovoljno vremena kako biste smanjili šanse da dobijete Alzheimerovu.”

Pa šta možete učiniti?

1. Redovno vježbajte

“Vježba može zaštititi od Alzheimerove bolesti, jer to ne samo da povećava protok krvi u mozgu, već i oslobađa amiloidnu ploču, loše ljepljive stvari koje se uhvate u mozak osobe koja ima Alzheimerovu bolest”, istaknuo je Isaacson.

Svaka vježba pomaže, ali stručnjaci preporučuju najmanje tri sata rigorozne aktivnosti sedmično. Idealno, to bi bilo dva kardio vježbe i jedna vježba snage.

2. Spavajte 7,5 sati

Kada spavate, mozak može očistiti štetne amiloidne plakete.

“Isključite elektroniku, bez žarulja sa zaslona, ​​bez SMS-a, bez e-pošte”, savjetovao je Isaacson.

3. Konzumirajte zdravu hranu

Izbjegavajte šećer i prerađenu hranu, a možda biste se htjeli prebaciti na mediteransku prehranu. Mozak se smanjuje dok starimo, ali studija objavljena prošle godine u časopisu Neurology otkrila je da su ljudi koji su u 1970-ima konzumirali mediteransku prehranu (više voća, povrća, maslinovog ulja i manje mesa i sira) izgubili su manje mase mozga od ljudi koji su jeli prehranu tipičniju za svoju zemlju, Škotsku. Veći mozak kasnije u životu je koristan i mogao bi zaštititi od bolesti poput Alzheimerove bolesti.

Stručnjaci kažu kako je najbolja dijeta mozga sastojala od hrane poput lisnatog zelenila, voća i povrća. Dok ne biste trebali opsjedati računajući kalorije, pokušajte ciljati 2.100 kalorija dnevno.

4. Provjeravajte krvni pritisak

“Znajte da su visoki krvni pritisak, visoki holesterol i dijabetes put prema Alzheimerovoj bolesti..”, rekao je Isaacson.

error: Content is protected !!