Nije bitno samo što jedemo, nego i u koliko sati

Sigurno ste čuli izreku: Ono si što jedeš, no bitno je znati i kada jesti. Vjerovatno vam se često dogodi da ostanete duže na poslu, dođete kući tek oko 19h i tek onda krećete pripremati večeru, što znači da jedete iza 20h, a nerijetko to bude i 21 ili 22h. Ako malo duže ostanete budni, sigurno vas uhvati i ono što Amerikanci zovu ‘midnight snack’, odnosno brzi zalogaj u ponoć koji se obično odnosi na nešto što nam pruža utjehu poput keksa i mlijeka ili sendviča. No, naučnici su utvrdili da ovakve navike podižu rizik za obolijevanje od visokog krvnog pritiska, debljine i dijabetesa.

Doručak

Dakle, kada bi trebali jesti? Što se tiče doručka, trebalo bi jesti pola sata nakon ustajanja. Znamo da je to u užurbanom tempu nekad teško izvesti, ali imajte na umu da time prevenirate umor te sprječavate unos hrane koja je bogata šećerom i kalorijama, a siromašna hranjivim vrijednostima. Umjesto kofeina i kroasana, radije napravite shake od banane i proteina konoplje koji će vas držati sitima do podne, a za koji vam treba svega 5 minuta da ga napravite i popijete. Možete ga nositi i na posao, ionako je praktičan za konzumaciju.

Ručak

Što se tiče ručka, idealno bi bilo ručati pet sati nakon doručka. Istraživanja su pokazala da bi idealan doručak trebao biti u 7.11 sati, a ručak u 12.38 sati, no to je u svakodnevnom životu gotovo nemoguće prakticirati, pogotovo u minutu, ali bar se vodite mišlju da bi između doručka i ručka trebalo proći u prosjeku 5 sati. Nutricionisti kažu da je timing krucijalan za gubljenje na težini.

Večera

Otići puna želuca u krevet, najgore je što možete napraviti za svoje zdravlje i tjelesnu težinu. Kasni obroci ne samo da potiču na debljanje, nego prevelik unos kalorija zahtijeva i pojačan rad gušterače, odnosno lučenje inzulina, što je uzrok i poremećaja sna. Izgleda da su manekenke, koje se već godinama hvale time kako ne jedu nakon 19h, ipak bile u pravu jer su do istog zaključka i znanstvenici koji tvrde da je 17.30h idealno doba za odlazak u teretanu jer tijelo tada najbrže izgara kalorije, dok je večera prije 20h nužna.