Neophodno: Zaustavite apsorpciju tuđe negativne energije!

Loše raspoloženje i pesimizam su “zarazni”. Kako naučiti oduprijeti se njima?
Emocije, posebno takve kao što su strah, bijes, razočarenje, šok – to su sve energije. I vi uvijek možete “uhvatiti” tu negativnu energiju koju emitiraju drugi ljudi. Čak niste ni svjesni toga.

Svi ljudi – su emotivne spužve, ali stupanj “upijanja” je različit kod svih. Neki mogu slobodno plivati u gomili i masi negativnosti, ne osjećajući puno neugodnosti. A kod nekih ove frustracije mogu dovesti do samoubojstva.

Empatija – to je ono o čemu govorimo.

Neki ljudi sa svojim napadima panike “zaraze” vas, unište vam život, a vi se nikad o tome niste  ozbiljno ni zamislili.

S energetske točke gledišta, negativne emocije mogu imati sljedeće uzroke:

Možete osjetite tuđu bol kao svoju.

“Opći” problemi postaju vaši osobni.

U ovim slučajevima, empatija, naročito u kombinaciji s nemoći može biti uzrok ozbiljne depresije.

Zaustavite apsorpciju emocija drugih ljudi. Evo savjeta:

1. Odredite koliko jako na vas utječe empatija

Evo nekoliko tipičnih znakova da ste empatična osoba.

– Ljudi vas zovu “hipersenzitivna osoba” ili “previše osjetljiva”. Oni ne znaju da ovo nije kompliment, i nije rješenje.

– Osjećate strah, nespokojstvo i stres koje vam prenose drugi ljudi. Vi ih doslovno fizički osjećate.

Sama po sebi, ta sposobnost – nije loša, ali morate minimizirati utjecaj drugih ljudi koji vam se ne sviđaju, ili ih ne poznajete. Razgovarajte samo s prijateljima, kolegama i članovima obitelji.

– Brzo se zamarate u masi ljudi.

Poslije nekoliko sati večernje zabave, vi se u duši osjećate iscrpljeno, nesretno i istrošeno.

– Šumovi, stalni neugodni mirisi i neophodnost stalnog ćaskanja, ozbiljno podrivaju vaše nerve.

– Da biste se napunili energijom, morate biti u stanju potpunog odmora.

– Stalno razmišljate o tome što proživljavate.

Pokušavate shvatiti bilo koje iskustvo, analizirate svaku situaciju do najsitnijih detalja. Vaše osjećaje je lako povrijediti,  ali vi izbjegavate konflikte.

– Vi ste “velikodušan” sugovornik i dobar slušatelj.

– Vi se stalno trudite da negdje nešto povežete ili nešto odnesete.

– Intima vas ponekad može uplašiti toliko da osjećate napad gušenja i gubitak samog sebe.

2. Potražite izvor nespokojstva

Zapitajte se što vi osjećate – jesu li to vaše emocije ili tuđe? Od kuda je došla ta emocija? Strah i gnjev se skoro nikada ne rađaju u glavama empatičnih osoba, ali ih oni dobro prihvaćaju. Pokušajte odrediti gdje i u kojem se nalazi generator vašeg nespokojstva. Možda, su na ovom dobro odradili posao elektronski mediji.

– Upravo ste odgledali komediju u bioskopu, i nalazite se u odličnom raspoloženju. Iznenada ste se sreli s nekim od prijatelja ili članova obitelji – i cijelo raspoloženje nestaje. Je li vam se to događalo? I može li vam se to dogoditi?

– To isto osjećate kada odete u tržni centar ili koncert. Mesta puna ljudi vas guše? Možda je sve to zato što apsorbirate negativne emocije drugih ljudi iz mase.

3. Izbjegavajte izvor nespokojstva, po svaku cijenu

Pokušajte u početku razgovarati s vama neugodnim osobama s veće udaljenosti nego obično. Zakoračite unazad, stanite dalje. Ovaj trik stvarno djeluje.

Ne bojte se da ćete nekoga povrijediti. Ne bojte se da pređete na drugo mjesto u metrou, ako je pored vas sjedi osoba koja neugodno miriše. Ako u blizini vas sjede tužni ljudi premjestite se. Ustanite i otiđite.

4. U svakoj nejasnoj situaciji – koncentrirajte se na disanje

Disanje – to je ono što povezuje vaš mozak s vašom suštinom. Koncentrirajte se nekoliko minuta na disanje. Udahnite spokojstvo, a izdahnite negativnost. Ovo će vam pomoći da osjetite sebe u vremenu i prostoru, i očistiti glavu od straha i drugih teških emocija.

Zamislite negativnost kao sivu maglu koja se izlazi iz vašeg tijela. A pri udisaju zamislite da na vas pada zrak zlatne svjetlosti. Ovo je jednostavna praksa koja može dati brze rezultate.

5. Koristite štit

Može se koristiti za nas zamišljen ugodan oblik zaštite. Svaki put kada ste u društvu teških i neugodnih ljudi, misaono zamislite sebe da visite u zraku u bijelom paketu. Boja, u principu, može biti bilo koja – samo trebate osjećati da vam daje snagu. Mislite o ovom paketu kao o štitu koji odbija svu negativnost i nelagodnost. Dozvolite sebi da uzimate iz okruženja samo pozitivno.

6. Upravljajte emocionalnim preopterećenjima

Naučite prepoznati ljude koji iz drugih sisaju energiju. Izbjegavajte ih. U masi nepoznatih ljudi zauzimajte marginalna mjesta. Izbjegavajte komuniciranje s “emocionalnim vampirima”.

I još, ako je to moguće, jedite. Štetne namirnice, bogate šećerom, mogu vam pomoći da se saberete i opustite.

Uvjerite sebe, da u bilo kojem društvu ne ovisite o drugim ljudima. Imajte uvijek novac za taksi, kako ne bi bili vezani ni za koga. Uvjerite se da u svakom trenutku možete lako stići kući. Ovo će vam dati samopouzdanje.

Također je potrebno da imate svoje mjesto u kući – to u kome možete biti sami. Ovo može biti kut za čitanje ili stol s računalom.

7. Tražite pozitivne ljude i pozitivne situacije

Pozovite prijatelja, s kojima uživate provoditi vrijeme. Idite u bar s kolegom, s kojim vam je interesantno razgovarati tijekom pauze za pušenje i doručak. Apsorbirajte njihovu pozitivnost i samopouzdanje.

Nada je također zarazna. I ona sama po sebi podiže raspoloženje.

Budite suosećajni ne samo prema drugima nego i sebi. Ostanite osjetljivi, ali izbjegavajte stresne situacije.

 8. Odlazite u prirodu – čak i sami

Morate imati svoja omiljena mjesta gde se hranite pozitivnom energijom. Bolje je ako su ona u prirodi. Da znate, gdje trebate otići na sat ili dva da se odmorite i napunite baterije. Neka to bude šetalište, park, šuma izvan grada ili jezero.

Držite u kući na ”radnom stolu” monitora pejzaže bujne šume, vodopada, divljih plaža.

Ponekad ujutro pokušajte poći u šumu na periferiji. Osjetite tu maglu, tu rosu, te mirise.

Prakticirajte jogu ili druge tehnike disanja. Morate imati neki emotivni centar, u koji bi pobjegli kao u sigurnu luku tijekom oluje.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!