Nedostatak ovog minerala čest je uzrok pospanosti i infekcija

O fosforu se ne piše i ne govori toliko kao o kalcijumu, magnezijumu ili gvožđu, ali uz kalcijum je najzastupljeniji mineral u ljudskom tijelu.

Fosfor je posebno važan za zdravlje cijelog organizma.

Apsorpcija vitamina, minerala i mnogih hranljivih materija iz hrane u velikoj mjeri zavisi od fosfora. Zato je neophodno osigurati da ga hrana koju redovno jedemo ima u dovoljnoj količini.

Fosfor ima važnu ulogu u energetskom metabolizmu, reguliše nivo hormona, a od toga u velikoj mjeri zavisi i nivo acido-bazne ravnoteže.

U stvari, fosfor može biti u manjku kod vegana i vegetarijanaca jer se mineral nalazi u mesu i ribi. Međutim, fosfora ima i u namirnicama kao što su brokoli, kukuruz i mliječni proizvodi.

Brokoli

Brokoli je veoma zdrav proizvod koji je posebno pogodan za one koji su na dijeti ili jednostavno paze na svoju figuru. Činjenica je da ovo povrće sadrži veliku količinu vitamina (B grupe, E i C), a ima i puno vlakana. Bogat je magnezijumom i kalcijumom. Istovremeno, brokoli je siromašan kalorijama, ali je zato bogat fosforom.  Važno je da ga u ishranu uvrste oni koji ne jedu proizvode životinjskog porijekla, kako bi nadomjestili ovaj mineral.

Kukuruz

Mnoga zrna sadrže i velike količine fosfora u svom sastavu. Na primjer, kukuruz, ovas i ječam su dobri izvori. Ovi proizvodi su, pored fosfora, korisni i za druge elemente koji su takođe neophodni organizmu. Savet je da obično pšenično brašno zamijenite kukuruznim.

Mliječni proizvodi

Mlijeko, kefir, jogurti, sirevi – sve su to skladišta fosfora. Pritom, tijelo bolje apsorbuje fosfor ako se konzumira zajedno sa kalcijumom, a ove supstance ima mnogo u svim mliječnim proizvodima. Stoga, ako želite da povećate nivo fosfora, dodajte omiljeni mliječni proizvod u svoj meni.

(Novosti)