Ne bacajte pare na vitaminske dodatke prehrani – ničemu ne služe!

Imaju mali do nikakav uticaj na cjelokupno zdravlje!

Poređenje podataka i istraživanja sprovedenih između 2012. i 2017. godine pokazuje da multivitamini, vitamin C, vitamin D i kalcijum imaju mali do nikakav uticaj na cjelokupno zdravlje onih koji te suplemente konzumiraju.

Takođe nema pokazatelja da smanjuju opasnost od kardiovaskularnih bolesti, srčanog udara, moždanog udara ili drugih zdravstvenih boljki.

Studija je objavljena u naučnom časopisu “Journal of the American College of Cardiology”, a na čelu istraživanja nalazi se doktor Dejvid Dženkins.

– Bili smo nevjerovatno iznenađeni tako malim brojem pozitivnih dejstava. Naše istraživanje pokazuje da konzumacija suplemenata ne škodi ljudima, ali i da im ne pomaže – kaže Dženkins.

Folna kiselina ili vitamin B9 povezuje se sa smanjenjem kardiovaskularnih bolesti dok se vitamin B3 ili nijacin čak dovode u vezu s povećanjem zdravstvenih problema i preuranjene smrti.

Riječ je po pokazatelju da antioksidansi takođe nisu dobri u pretjerano velikim količinama. U istraživanje su uključeni vitamini A, B1, B2, B3 (nijacin), B6, B9 (folna kiselina), C, D i E, i karoten, kalcijum, gvožđe, cink, magnezijum i selenijum.

Vitamin C, recimo, dokazano nije efikasan protiv obične prehlade, dok u prevazilaženju iste može da pomogne cink. Konzumiranje multivitamina je, kažu autori studije, potpuno nepotrebno. Sasvim je dovoljna zdrava i raznovrsna ishrana, a “mitovi” poput dodatnog vitamina A za vid, vitamina B za energiju i vitamina C za imunitet su, kažu, gluposti.

Vitamin D je, uz folnu kiselinu, jedini čije dodatno konzumiranje savjetuju jer se vrlo teško dobija iz ishrane, a krucijalan je za apsorpciju kalcijuma za zdravlje i snagu kostiju. Proizvodi se i izlaganjem suncu, ali to je posebno komplikovano u zimskim mjesecima.

Vitamini A, C i E, ili antioksidansi koji štite od raka prisutni su u voću i povrću, a posebno bobičastom voću. Preterivanje s antioksidansima, pokazuje istraživanje, loše je za zdravlje, i čak se povezuje s nekim oblicima raka, poput raka pluća.

Umjesto unošenja vitamina B3 putem tableta, jedite tunjevinu, lososa i cveklu i imaćete dovoljnu količinu u organizmu. Osobe koje piju suplemente nemaju ništa manje šanse da obole od kardiovaskularnih bolesti, a povezuju se i sa dijagnozama unutrašnjih krvarenja, problema s jetrom i infekcijama, od onih koji su konzumirali placebo.

error: Content is protected !!