Nauka dokazala: NAPITAK SA OVIM VOĆEM JAČA KOSTI U ZRELIJEM DOBU

Stare ne samo koža, već i kosti, a da bi bili zdravi, potrebno je unositi dovoljno hranljivih materija. U djetinjstvu većina nas je pila puno mlijeka kako bi tijelo dobilo kalcijum koji mu je potreban, no kako starimo, optimalna lista poželjnih sastojaka i njihovi izvori se mijenjaju.

Prema Loren Manaker, stručnjaku za ishranu, postoje hranljivi sastojci na koje vrijedi obratiti pažnju. To su: vitamin K, magnezijum, kalijum i bor. Ujedno, ona savjetuje da u svoje napitke uključite suhe šljive kako biste spriječili starenje kostiju.

„Podaci pokazuju da adekvatan vitamin K može povećati mineralnu gustoću kostiju, a kalijum može smanjiti gubitak kalcijuma iz kostiju”, objasnila je Manaker.
„Suhe šljive sadrže i fenolna jedinjenja koja mogu blokirati resorpciju kostiju i podržati njihovu izgradnju”.

U studiji objavljenoj u British Journal of Nutrition, žene u postmenopauzi koje su jele 50 grama suhih šljiva svaki dan (to je otprilike 5 ili 6 komada) imale su značajno povećanje mineralne gustine kostiju u poređenju s onima koje nisu jele ovo voće. One dame koje su jele suhe šljive takođe su doživjele značajno smanjenje serumskih nivoa markera metabolizma kostiju.

Druga studija objavljena u časopisu Nutrients sugeriše da jedenje suhih šljiva takođe može poboljšati zdravlje kostiju muškaraca. Muškarci koji su tri mjeseca jeli 50-100 grama suhih šljiva dnevno zabilježili su pozitivan učinak na metabolizam kostiju.

„Dosljedna upotreba suhih šljiva može pomoći u sprječavanju gubitka koštane mase, posebno u starijoj populaciji”, kaže Loren Manaker.
„Za zdravlje kostiju, smuti od suhih šljiva može biti osvježavajući, prirodno sladak, zdrav napitak za kosti koji je prepun važnih hranljivih materija, fenola, vlakana, bez dodatog šećera. Savršena kombinacija za održavanje zdravlja kostijuˮ.

Možete eksperimentirati s receptima za smuti dodavanjem suhih šljiva raznim kombinacijama hrane.

„Od kombinacije banane, badema i suhih šljiva do zelenog smutija sa suhim šljivama, keljom, bananom i mlijekom, ne postoje stroga pravila za pripremu smutija od suhih šljivaˮ, naglašava Loren.

Ona je podijelila jedan posebno uspješan recept koji se i njoj veoma dopada.

Sastojci: 4-5 komada suhih šljiva bez koštica, 1 prethodno zamrznuta banana, ¾ šolje bademovog mlijeka, ½ kašike prirodnog bademovog ulja, ¼ kašičice cimeta, ½ šolja leda

Potrebno je sve sastojke staviti u snažni blender, usitniti ih i miksati dok se sastojci ne sjedine. Smuti se zatim može servirati u čaši, uz garanciju ukusa i niza zdravstvenih prednosti.