Naučite se zauzeti za sebe na radnom mjestu!

Vrijeme je da počnete da cijenite sebe i svoje kvalitete i zauzmete stav na svom radnom mjestu. Evo i kako!


Loren Mailijan je preduzetnica, autorka i jedan od voditelja u dokumentarnoj onlajn seriji Kako da napustite svoj dnevni posao (How to quit your day job). Sa javnosti je podijelila vrlo korisne savjete kako da se zauzmete za sebe na radnom mjestu i krajnje je vrijeme da ih dobro proučite i naravno – primjenite! Krećemo!

Naglasite svoje kvalitete
Bila sam model kada sam bila tinejdžerka tako da sam naučila dosta o poslovanju i brend menadžmentu vrlo rano. Kada sam napunila 21 godinu već sam imala svoju kompaniju koja se bavila proizvodnjom vina. Nadgledala sam sve – od web strategije do konkretnih operacija – ali sam i dalje brinula da me starije kolege neće ozbiljno shvatati. Pošto sam smatrala da će zbog mojih godina da prenebregnu moju profesionalnost, trudila sam se da itekako naglasim moja dostignuća i konkretno dokažem da sam sposobna i pametna. Tada su ljudi počeli da me cijene.

Počnite sa činjenicama
Bilo je mnogo slučajeva da sam tokom karijere željela da donesem odluku baziranu samo na osjećaju u stomaku, ali se nisam usudila da progovorim. Znala sam da reči ‘Ne bih rekla da ovo ovako treba’ neće ništa da postignu (pogotovo zato što ljudi generalno smatraju da žene djeluju impulsivno, da bi se naknadno predomislile). Zato sada, kada imam neki predosjećaj, uvijek se trudim da se dokopam statistički dokazanih činjenica i pravih informacija koje će da potvrde moj instikt. Ukratko – ako želite da budete ubjedljivi, morate da imate smislene argumente.

Prilagodite svoju publiku
Vrlo je važno da znate kome i kako se obraćate. Obratite pažnju na to kako ljudi pišu mejlove. Jedna osoba će koristiti gomilu smajlija i fraze poput ‘Pozz, čujemo se uskoro’. Druga će da napravi dobru strukturu i odjavi se sa ‘Srdačan pozdrav’. Sve se svodi na to kako ste prilagodili formu sadržine. To ne znači da morate da mijenjate ko ste. U mom slučaju je i dan danas način na koji pričam sa svojim prijateljima u marketingu različit od načina na koji pričam sa nekim privatno. Zato uvijek stanite i razmislite prije nego što npr. kliknete send.

Prizovete svoju unutrašnju šeficu
Jedna od najtežih stvari koje mi je trebalo malo više da naučim je ta da ne mogu da stignem da uradim sve sama. To samim tim znači da moram da razumijem i vjerujem ljudima kojima sam se okružila. Trenutak povjerenja u svoje kolege je jako bitan momenat kvalitetne raspodjele posla. Možete takođe da se upitate: kako bi moja šefica reagovala u ovoj situaciji? Kako ona donosi odluke u kriznim situacijama? Pronađite tu unutrašnju snagu i sve je češće primjenjujte na radnom mjestu.

error: Content is protected !!