Napitak dugovjenosti: ČAŠA JOGURTA ZA ZDRAVIJE SRCE, BOLJU PROBAVU, JAČE KOSTI….

Jogurt čuva naš organizam – sadrži korisne probiotike i dobar je izvor proteina i vitamina. Njegovom konzumacijom obezbjeđujete svom organizmu pravilno funkcionisanje jer su korisna svojstva jogurta mnogobrojna.

Jogurt je jedan od najpopularnijih napitaka, kako u svetu tako i kod nas. Osvojio nas je svojim ukusom, ali i brojnim pozitivnim uticajima koje ima na zdravlje ljudi. Jogurt sadži kalcijum, proteine, ugljene hidrate, masti, kao i nekoliko vrsta vitamina. Zato se danas smatra nezaobilaznim dijelom zdrave i izbalansirane ishrane.

Jogurt nastaje fermentacijom obranog ili punomasnog mlijeka. Poznato je da jogurt doprinosi i potpomaže pravilno funkcionisanje mnogih segemenata našeg organizma, a mi vam predstavljamo neke od najpoznatijih benefita ovog jednostavnog napitka.

Neke vrste jogurta doprinose pravilnom varenju
U sastav jogurta ulaze bakterije i neke od njih su one najzaslužnije za mnoga njegova pozitivna djejstva. Neke vrste jogurta povoljno utiču na digestivni trakt, podstiču varenje i ubrzavaju metabolizam.
Ove bakterije pozitivno utiču na mikrofloru u stomaku i regenerišu je, a samim tim imaju uticaj i na probavu i digestivni trakt. Probiotici takođe mogu olakšati netoleranciju na laktozu i ublažit tegobe uzrokovane gasovima, dijarejom i drugim digestivnim problemima.

Jogurt je izvor važih nutritijenata
Jogurt sadrži skoro sve nutritijente koji su bitni za pravilno funckionisanje organizma. Bogat je vitaminima, naročito vitaminom B12 koji igra važnu ulogu u borbi protiv bolesti srca. Poznat je i po visokom nivou kalcijuma koji sadrži i koji pozitivno utiče na zdravlje zuba i kostiju.
Smatra se da jedna čaša jogurta sadrži skoro polovinu preporučenog dnevnog unosa kalcijuma. Kalcijum je koristan i za druge organske sisteme jer redukuje krvni pritisak i nivo holesterola i smanjuje akumulaciju masnih naslaga čime podstiče mršavljenje.

Ostali elementi koji se nalaze u jogurtu su fosfor i magnezijum. Ovi minerali su neophodni za mnoge biološke procese u organizmu kao što su regulacija krvnog pritiska i pravilno funkcionisanje metabolizma. Redovnom konzumacijom jogurta obezbjedićete svom tijelu skoro sve neophodne nutritijente.

Posjeduje visok nivo proteina
U jogurtu se nalazi i visok nivo proteina koji predstavljaju jedan od najvažnijih elemenata ishrane. Unos dovoljne količine proteina je neophodan zbog pravilne regulacije apetita jer pospješuju lučenje hormona koji u našem organizmu signalizraju zasićenost.

Upravo zato se jogurt smatra za namirnicu koja je korisna i za prevenciju gojenja jer su proteini hrana koja nas najbolje zasiti i duže se vari u poređenju sa ugljenim hidratima. Proteini takođe učestvuju u izgradnji mišićne mase, obezbjeđuju pravilno funkcionisanje neuroloških funkcija i balans hormona.

Određene amino-kiseline iz proteina takođe mogu doprinijeti i boljem raspoloženju i ublažiti simptome depresije i anksioznosti. Smatra se da redovan unos dovoljne količine proteina takođe sprječava promjene raspoloženja i razdražljivost. Jogurt podstiče organizam da proizvodi interferon, protein koji aktivira imuno ćelije i pojačava stvaranje antitijela koji se bore protiv virusa.

Jogurt bi trebalo da bude dio vaših obroka kako biste povećali produktivnost u školi ili na poslu i postizali bolje rezultate. Proteini pospješuju efekat enzima, hormona i neurotransmitera koji su potrebni da bi se kognitivne funkcije pravilno obavljale. Nedostatak proteina u ishrani može dovesti do rasejanosti, gubitka fokusa i smanjenja motornih funkcija.

Jogurt jača vaš imuni sistem
Redovna konzumacija jogurta, naročito onog koji sadrži probiotike, ojačava vaš imuni sistem i pomaže mu da se uspješno izbori sa svim prijetnjama. Pošto probiotici povećavaju aktivnost bijelih krvnih ćelija koje se bore protiv infekcije, oni na taj način pomažu u jačanju imuniteta. Probiotici takođe smanjuju mogućnost upala koje su izazvane virusnim infekcijama.

Konzumacija jogurta se naročito preporučuje u periodima prehlada i gripa, jer će doprinijeti osnaženju vašeg imunog sistema u periodu kada je vaš organizam naročito osjetljiv i na taj način vas zaštititi. Na imunitet utiču i magnezijum i cink koji se takođe mogu naći u jogurtu, iako u nešto manjoj mjeri.

Uticaj na zdravlje i jačinu kostiju
Dobra ishrana je značajna u svim starosnim dobima kako bismo kosti održali zdravim. Jogurt je bogat vitaminima i mineralima koji utiču na snagu i zdravlje kostiju jer si u njemu zastupljeni kaclijum, fosfor i vitamin D.

Ovi vitamini i minerali su naročito važni u borbi protiv osteoporoze, najčešće bolesti kostiju od koje boluje skoro desetina svjetske populacije. Najčešće je kod starijih ljudi, mada se može javiti i ranije usljed neadekvatne ishrane i manjka fizičke aktivnosti.

Karakteriše je smanjenje mineralne gustine tj. mase kosti, oštećenje strukture kosti, što smanjuje njenu čvrstinu, povećava fragilnost kostiju i sklonost za nastanak preloma. Žene imaju visok rizik od obolijevanja od osteoporoze nakon menopauze zbog smanjenih nivoa estrogena, ženskog hormona koji pomaže u održavanju koštane mase.
Pozitivno utiče na srce i krvni pritisak

Još jedna od mnogobrojnih blagodeti jogurta jeste i to što pozitivno deluje na srce tako što smanjuje rizik od povišenog krvnog pritiska. Istraživanja su pokazala da ljudi koji redovno konzumiraju jogurt imaju duplo manje šanse da obole od povišenog krvnog pritiska koji znatno utiče na kvalitet života.

Jogurt sa zasićenim mastima povećava prisustvo tzv. dobrog holesterola koji je efikasan u borbi protiv bolesti srca. Savjetuje se da jogurt uključite u izbalansiranu ishranu bogatu vlaknastim voćem, povrćem i žitaricama koje se preporučuju u prevenciji srčanih bolesti.

Napitak star nekoliko hiljada godina
Iako se generalno smatra hranom 21.vijeka, jogurt ima veoma dugu istoriju i nastao je prije više hiljada godina. Upravo iz tog razloga se danas u različitim krajevima može naći u različitim oblicima i pod različitim imenima.

Što se tiče porijekla riječi jogurt, smatra se da potiče iz turskog jezika od riječi yoğurmak, što bi u prevodu na balkanske jezike značilo stiskati. Još od svog nastanka prisutan je u velikom broju kultura i kuhinja.
Nevjerovatnih svojstava jogurta bili su svjesni i neki od najpoznatijih svjetskih vojskovođa kroz istoriju. Tako je još čuveni Džingis Kan smatrao da je razlog neprikosnovene hrabrosti njegove vojske bio upravo redovna konzumacija jogurta.

Jogurt čuva naš organizam – sadrži korisne probiotike i dobar je izvor proteina i vitamina. Njegovom konzumacijom obezbjeđujete svom organizmu pravilno funkcionisanje jer su korisna svojstva jogurta mnogobrojna.

Ukoliko niste ljubitelj čistog jogurta, pronađite način da ga ipak uvrstite u svoj režim ishrane. To možete uraditi tako što ćete ga koristiti kao dodatak jelima, salatama ili žitaricama, a vaše tijelo će vam na tome sigurno biti zahvalno.