Najviše ima kalijuma, fosfora, sumpora, kalcijuma i magnezijuma: ZOVU JE “BILJKA SREĆE”, “KRALJEVSKO POVRĆE”

U nasšim krajevima se o “čuvaru zdravlja” ili “kraljevskom povrću”, kako drugačije u svijetu zovu šparglu, malo zna, a rijetko se i sprema

Smatra se delikatesnom i dragocenom namirnicom zbog sastojaka koje sadrži, a iako je viđamo na pijacama i trgovinama jer je sad njeno vrijeme, mnogi ne znaju kako se priprema. Hranljiva vrijednost ove povrtarske kulture je u sadržaju mineralnih sastojaka i vitamina.

Najviše ima kalijuma, fosfora, sumpora, kalcijuma i magnezijuma, a u izvjesnoj količini sadrži i druge mikroelemente, kao što su željezo, bakar, cink, fluor, jod. Od vitamina ima najviše C, gotovo sve vitamine grupe B, kao i provitamin A.

Špargla sadrži i asparagin, sastojak koji povoljno utiče na rad srca i bubrega, a predstavlja i savršen diuretik.

Nutricionisti je uvijek preporučuju za održavanje figure, ali ona je, vjerovali ili ne, dobra i za sreću! Najnovije studije pokazale su da ovo povrće u mozgu aktivira hormon sreće, što ljude čini dobro raspoloženim. Istovremeno, pomaže koncentraciji i jača nerve.

Ukoliko uz šparglu pijete vino, pažljivo ga birajte! Bečki profesor Hademar Bankhofer savjetuje isključivo bijelo, zato što sastojak crnog vina tanin blokira djelovanje vitamina B1, koji hrani nerve.

Zanimljivo je da šparglu još od drevnih vremena smatraju dobrim afrodizijakom. Ona sadrži izuzetno velike količine vitamina E, za koji se smatra da predstavlja vitamin plodnosti, jer stimuliše proizvodnju se*sualnih hormona.

Kako se priprema
Odsijecite donji, tvrdi dio i postepeno ljuštite dršku. Kada ih kuhate, vežite ih u snop i stavite uspravno u dubok lonac sa vrhom na gore, a zatim nalijte vrelu vodu do polovine stabljike. Kako bi se izgubila njena prirodna gorčina, stavite je u kipuću vodu s malo soli, šećera i maslaca. Kuhajte je desetak minuta i dalje je pripremajte prema receptu.

Sirove i očišćene čuvajte u frižideru u pregradi za povrće.