Najbolje kratke dijete za ljetnu sezonu

Umjerene i kontrolisane, kratkotrajne dijete mogu detoksikovati organizam, ubrzati metabolizam i probavu i pomoći da u kratkom roku izgubimo višak težine koji nas opterećuje.

Iako vjerovatno nema nutricionista koji će podržati brzopoteznu i restriktivnu dijetu, mnogi koji su dobili koji kilogram pribjeći će upravo tome. Takve dijete nisu naodmet, ali ne smiju se sprovoditi često, treba da traju kratko i smijemo se na njih odlučiti samo ako smo potpuno zdravi.

DVODNEVNA DIJETA S JABUKAMA ZA DETOKSIKACIJU

Ako uistinu želite da smršate, ovu dvodnevnu detoksikacijsku dijetu iskoristite da očistite tijelo prije prelaska na zdraviji način ishrane. Dva dana jedu se samo jabuke, a možete ih jesti koliko god, kad god i na koji god način želite – narendane, u obliku kompota, frapea. Po želji možete dodati malo cimeta ili đumbira. Svaki dan treba popiti minimalno dvije litre vode ili nezaslađenih biljnih čajeva. Jabuke sadrže mnogo antioksidansa, kvercetin, katehin, florizin i klorogensku kiselinu.

Bogat su izvor vitamina E, sadrže i biotin te folnu kiselinu – dva vitamina B-kompleksa važna za stvaranje energije, održavanje emocionalne ravnoteže i zdravog probavnog sistema. Jabuka je takođe izvor beta-karotena i vitamina C, koji su izvrsni antioksidansi.

Sadrže mnogo minerala, uključujući sumpor, kalijum, jod, bor, magnezijum i kalcijum, pa čak i esencijalne aminokiseline u malim količinama. Ova dijeta očistiće organizam i podignuti nivo energije.

DIJETA S BANANAMA

Dijeta s bananama je ukusan i efikasan način brzog skidanja nakupljenog viška kilograma, a uz to organizam hrane tvarima i daju mu energiju. Bogat su izvor vitamina C i B skupine, minerala kalijuma, magnezijuma i mangana. Zrele banane uz to podstiču probavu, uklanjaju toksine, dobre su za zdravlje srca, jačaju kosti, mogu povoljno djelovati na živce, popraviti raspoloženje i ojačati imunološki sistem. Iako je uvriježeno mišljenje da banane imaju puno kalorija, one nisu opasne za liniju. Dijeta bananama sprovodi se kao kratka trodnevna kura ili tokom sedam dana.

TRODNEVNA DIJETA S BANANAMA

Tokom ove trodnevne dijete uz koju je obavezno konzumiranje dovoljne količine vode moguće je izgubiti i do tri kilograma. Svaki dan jede se pet-šest banana i pije litar mlijeka sa 0,5 posto mliječne masti, a još bolja opcija je bademovo mlijeko. Osjetljivi na mlijeko mogu piti jogurt, takođe s minimalnim udjelom masti.

SEDMODNEVNA DIJETA S BANANAMA

Dopušteno je pojesti do deset zrelih banana srednje veličine na dan. Ako vam dosadi jesti banane, izmiksajte ih u blenderu s mlijekom ili jogurtom i dobićete ukusan frape. Svakoga dana u jedan obrok uvrstite i dva kuhana jaja koja će organizam nahraniti dodatnom dozom proteina i pijte dovoljne količine čaja, najbolje zelenog, obavezno nezašećerenog. Nakon završetka ove dijete postupno se vratite uobičajenoj, zdravoj i pravilno balansiranoj ishrani sa što više svježeg voća i povrća, nemasnog mesa ili ribe.

 

DIJETA S PRIPRAVKOM OD PERŠUNA I LIMUNA

Navodno je u pet dana ovom dijetom moguće skinuti čak tri kilograma. Potrebno je 60 grama svježeg peršuna, jedan limun te 2,5 decilitra vode. Sitno nasjeckajte peršun, iscijedite sok jednog limuna i prelijte vodom. Ovaj jednostavan i brz napitak pijte svako jutro na prazan želudac pet dana.

Peršun je bogat vitaminima A, C, E i mineralima, pomaže pri izbacivanju viška vode iz tijela, potiče čišćenje bubrega i detoksikuje organizam. Limun eliminiše toksine iz organizma, potiče izmjenu tvari i ubrzava sagorijevanje kalorija. Čaša ovog napitka ujutro pomoći će da se ne osjećate naduto i vrlo brzo skinete višak masnoća.


JEDNODNEVNA DIJETA SA ZELENIM ČAJEM I BADEMOVIM MLEKOM

Jednodnevna dijeta sa zelenim čajem i bademovim mlijekom preporučuje se osobama koje žele očistiti organizam od toksina i na brzinu se riješiti viška tečnosti u tijelu i pokojeg kilograma. Dvije kašike zelenog čaja u listićima umiješajte u litar i polugrijanog bademovog mlijeka. Pustite da odstoji dvadesetak minuta i zatim procijedite. Pijte po jednu šoljicu napitka svaka dva sata, a uz to popijte i barem dvije litre vode. Zeleni čaj bogat je polifenolima, snažan je antioksidans, a zahvaljujući kofeinu stimuliše probavu pa je dobar za čišćenje.

Bademovo mlijeko ima vrlo malo kalorija i stoga je odličan izbor za mršavljenje, ali je izuzetno bogato proteinima i dijetalnim vlaknima, vitaminima i mineralima, od kojih se izdvajaju vitamin E, minerali mangan, selen, magnezijum, kalijum, cink, gvožđe. Bademovo mlijeko napravite sami.

Šoljicu badema ostavite preko noći u hladnoj vodi. Vodu u kojoj su odstajali bacite, a dodajte novu i sve izmiksajte u blenderu. Na šoljicu badema idu četiri šoljice vode. Smjesu procijedite kroz gazu i dobili ste čisto domaće bademovo mlijeko.

VIKEND-DIJETA

Ova dijeta ne sprovodi se samo jedan vikend, već tokom dužeg perioda subotom i nedjeljom, čime se u prosijeku gube dva kilograma u mjesec dana, što je jedna od najzdravijih opcija mršavljenja. Nije rigorozna pa je prihvatljiva osobama koje ne mogu na duži rok sprovoditi određeni režim ishrane. U subotu ujutro popijte sok jedne narandže ili grejpa ili limunadu bez šećera. Za doručak dvije kriške dvopeka ili kašu od integralnih žitarica. Za ručak se jede zelena salata u neograničenim količinama začinjena limunovim sokom i s malo maslinova ulja. U salatu možete dodati paradajz i krišku integralnog hljeba narezanog na kockice. Međuobrok se sastoji od tanjira narendanog sirovog povrća poput celera, mrkve, cvekle, svejžih krastavaca začinjenih limunovim sokom i s malo maslinova ulja. Za večeru pojedite krišku integralnog dvopeka s malo posne šunke. Tokom dana pijte najmanje dvije litre vode ili nezaslađenog biljnog čaja.

U nedjelju naštinu popijte čašu tople vode s limunom jer će podstaknuti izmenu štetnih tvari i ubrzati probavu. Za doručak pojedite dvije tanke kriške integralnog hljeba ili dvije kriške integralnog dvopeka i nemasni jogurt. Pre ručka voćku, najbolje jabuku. Za ručak skuhajte oko 300 grama karfiola, brokolja ili kupusa, a može i kombinacija ovog povrća s jednim do dva krompira. Začinite s malo maslinovog ulja, soli i papra. Za međuobrok pojedite voćku ili popijte sveže iscijeđen sok narandže ili grejpa. Večera je bistra supa sa što više povrća. Tokom dana ne zaboravite piti puno tečnosti.


NE MOŽE BEZ DODATAKA

Kada se sprovodi bilo kakva dijeta, treba razmišljati i o nekim važnim komponentama kako se ne bi ugrozio organizam i narušilo zdravlje. Treba kao dodatak uzimati kvalitetne multivitaminske dodatke. Kako se gubitkom masnoća gube i tzv. masni vitamini, dobro je dodatno nahraniti organizam A, D, E, F vitaminima i esencijalnim omega-3 masnoćama.

Budući da je dijeta stres za organizam koji je naučio dobivati više hrane, trebalo bi uzimati antioksidanse u obliku beta-glukana, astaksantina, cinka i sl. Na tržištu se mogu naći i kvalitetni kompleksi, tzv. koncentrati voća i povrća koji su takođe dobrodošla podrška osobama na dijetalnom režimu. Zbog blagotvornih učinaka na organizam nužan je i dodatni unos vitamina C, a da bi se očuvala ravnoteža bakterijskog miljea crijeva koja je uzdrmana ograničenim unosom hrane, nužni su probiotici i prebiotici. Treba uvijek voditi računa da se tokom dana pije dovoljna količina vode, u malim gutljajima. Organizam treba stalno hidrirati jer će se tako podstaknuti na češće mokrenje, pa time i na bržu detoksikaciju.

Komentari

komentara

error: Content is protected !!