Najbolja ishrana za starije osobe: TOPI SALO, A ČUVA MIŠIĆNU MASU!

Zdrava tjelesna težina ključ je zdravlja i dugovječnosti, ali kada dođete u određene godine, skidanje kilograma postaje sve teži zadatak. Štaviše, dijete tada nisu najbolji izbor jer mnoge mogu da pogoršaju probleme poput gubitka mišićne mase i gustine kostiju, što je samo po sebi problem za starije ljude.

Srećom, nauka je potvrdila da je ishrana s visokim udjelom proteina i malo kalorija vjerovatno najsigurniji i najefikasniji plan ishrane ako starite i želite da smršate.

Za jednu studiju objavljenu u Journals of Gerontology: Medical Sciences, 96 gojaznih odraslih starijih od 65 godina podijeljeno je u dvije grupe. Jedna grupa je usvojila šestomjesečni niskokalorični plan ishrane koji je uključivao više od jednog grama proteina na kilogram tjelesne težine i adekvatne dodatke kalcijuma i vitamina D. Drugoj grupi naloženo je da jedu 0.8 grama proteina po kilogramu tjelesne težine dnevno.

Rezultati su pokazali da su učesnici prve grupe izgubili u prosjeku osam kilograma, pri čemu se 87 posto gubitka odnosi na tjelesnu mast. Tačnije, gubitak kilograma najvidljiviji je bio u središnjem dijelu tijela, kukovima, butinama i zadnjici, područjima važnima za smanjenje rizika od metaboličkih bolesti poput dijabetesa i bolesti srca.

Takođe, učesnici ove grupe održavali su mišićnu masu i gustinu kostiju. Druga grupa nije uočila te prednosti.

Ovaj nalaz upućuje na to da ishrana s niskim udjelom kalorija, a visokim udjelom proteina može biti najsigurnija za starije ljude. Da biste svojoj ishrani dodali više proteina, jedite hranu poput nemasnog mesa i živine, jaja, mahunarki poput sočiva i žitarica s visokim sadržajem proteina, na primjer kinou.