Nabildujte imunitet: KOJU VOĆKU TREBA JESTI SVAKIM DANOM?

Uprkos naglim promjenama toplog i hladnog vremena i dolaskom kraćih dana sa manje sunca, koji imaju i jak uticaj na naše raspoloženje, boje jeseni donose mnoštvo ukusnih i zdravih plodova.

Sezonske biljke pune su vitamina i minerala, obiluju sastojcima čija je uloga da nam ojačaju imunitet, savladaju promjene i stanja organizma uzrokovana njima, i pripreme tijelo za izazove koje donosi zima.

Dobar odabir namirnica utiče na bolji kvalitet sna, nivo telesne aktivnosti, koncentraciju i pomažu sprječavanju umora na prirodan način. Jedna od takvih namirnica je i dunja. Ovi ukusni plodovi imaju mnogo ljekovitih sastojaka.

Dunja pripada istoj porodici biljaka kao i jabuke i kruške. Rijetko se konzumira u svježem stanju, ali se od dunja može napraviti ukusan sok, kompot, džem, liker ili slatko. Ovo su razlozi zbog čega bi trebalo da konzumirate mirišljave dunje kad god imate priliku:

Pomaže gubitak kilograma
Dunja sadrži malo kalorija, soli i masnoće, ali dosta vlakana i vitamina C. Zbog toga je odličan izbor za sve koji žele da regulišu svoju tjelesnu težinu.

Dobre su za varenje
Dunje mogu pomoći u liječenju čira na želucu, dijareje i problema sa varenjem. Kompot od dunja veoma blagotvorno djeluje na stomak i reguliše probavu.

Utiču na zdravlje srca
Dunja sadrži pektin koji smanjuje nivo lošeg holesterola u krvi. Zbog toga je ovo voće odlično za prevenciju zakrčenja arterija. Kalijum u dunji smanjuje krvni pritisak, a na zdravlje srca povoljno utiče i vitamin C koji se nalazi u dunji.

Utiče povoljno na krv
Visok sadržaj gvožđa u dunji sprječava anemiju i utiče povoljno na krvnu sliku.

Odlična za jačanje imuniteta
Vitamin C u dunji pruža organizmu odličnu zaštitu od infekcija i jača imuni sistem, a to je posebno važno u vrijeme sezone prehlada i gripa, ali i u današnja “nezdrava vremena”.