Muče vas slaba motivacija i manjak energije? Naspavajte se!

 

Leo Babauta je globalno poznati novinar, bloger i pisac s preko 18 godina radnog iskustva. Osnivač je i autor bloga Zen Habits, jednog od najpopularnijih i najkvalitetnijih blogova na temu ličnog usavršavanja s preko 260 000 pretplatnika. Takođe, autor je bestsellera iz oblasti životnih vještina: Focus, The Power of Less i Zen To Done, od kojih su neki prevedeni i na naš jezik.

Leo Babauta

Leovi članci jednostavnošću, preciznošću i velikom praktičnom vrijednošću. Za sve naše čitaoce koji pate do manjka motivacije i energije, te imaju problema s uspostavljanjem zdravih navika, donosimo nekoliko Leovih savjeta. Nadamo se da ćete se okoristiti!

  • Dugo vremena sam potcjenjivao važnost sna. Naravno da sam znao da je spavanje važno za zdravlje i sreću i razne druge stvari…ali tek kad sam shvatio slijedeće dvije stvari, uvidio sam koliko je noćni odmor važan:

Ukoliko ne spavate dovoljno, nećete uspjeti da promijenite vaše navike,

I ukoliko patite od manjka sna, vaša će motivacija drastično da oslabi.

Više godina sam pokušavao da se ranije budim, kako bih bio produktivniji i bio u stanju da se skoncentrišem na moje jutarnje navike. Ali te dvije stvari su ispaštale zbog hroničnog manjka sna.

Mogao bih vam navesti rezultate više istraživanja i razne statističke podatke, ali ću vam navesti ono što sam naučio tokom rada na samom sebi, kao i rada s hiljadama ljudi: san je jedan od najvažnijih, ali najpotcjenjenijih faktora kad je u pitanju formiranje navika.

U mom vlastitom životu, primijetio sam da zajedno s padom u kvaliteti sna, dolazi i do pada u mojoj produktivnosti. Moja motivacija za poslom takođe oslabi.

Ovako to izgleda:

– Išao bih kasno na počinak, ali bih ipak nastojao da rano ustanem, tako da bih več na startu patio od manjka sna.

–  Nažalost, do kasno bih ostao i naredne noći, ali bih opet ustao rano sljedećeg jutra. Tako bi deficit sna samo rastao.

–  Ova bi se situacija ponavljala iz dana u dan, sve dok se ne bih potpuno iscrpio i izgubio motivaciju da bilo šta radim.

–  Pad u motivaciji bi oslabio moju samodisciplinu, pa bih zaboravio svoje zdrave navike. Potpuno bih se zabavio s tim kako se loše osjećam, i kako da se oslobodim ružnih emocija.

–  U takvom stanju bi se svi moji projekti/navike neslavno okončali. Tada bih se osjetio još gore.

Spomenuti bi se obrazac ponašanja neprestano ponavljao, sve dok se ne bih dobro naspavao. Obično su mi bili potrebni dan ili dva odmora kako bih se vratio u normalu.

 Kako do boljeg sna?

Nisam ekspert po pitanju sna, ali ću vam prenijeti šta je meni pomoglo:

  • Idite na počinak ranije. Ja volim da se budim relativno rano, ali ukoliko ne odem ranije na spavanje, tada griješim ukoliko pokušam i da se ranije budim.
  • Ukoliko je moguće, manjak sna pokušajte nadoknaditi popodnevnim odmorom.
  • Pridržavajte se rutine pred spavanje. Ne pridržavam se uvijek rutine, ali kada tako učinim, osjećam se puno bolje. Ukratko moja rutina obuhvata: pranje zuba, namještanje kreveta, gašenje PC-a/mobitela, i čitanje.
  • Volim da legnem zatvorenih očiju, i meditiram, fokusirajući se na moje tijelo i disanje. Ukoliko sam umoran, ova me vježba uvijek uspava.

Ukoliko iz nekog razloga ostanem budan, pokušavam da se detaljno prisjetim svega što sam radio tog dana, kako bih nježno utonuo u san.

Ukoliko ste primijetili da vam nedostaje sna ili imate problema s mijenjam navika, zapitajte se da li dovoljno spavate. Moguće je da upravo manjak sna blokira vaš napredak.“

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!