Mršavite ultrabrzo i zdravo: Jednog dana jedite normalno a drugog – 50 posto manje!

Želite smršaviti a zamara vas konstantno brojanje kalorija i biranje hrane za obroke!? Još više ste razočarani kada vidite da su rezultati izostali. To ne mora biti tako. Predstavljamo dijetu, odnosno režim prehrane koji ne samo da je jednostavan već je i vrlo koristan za zdravlje – od rješavanja problema s astmom do smanjenja razine šećera u krvi, sprječavanja srčanih bolesti i raka dojke te zaštite moždanih stanica…

Girl measuring her waist

Dijeta popularno nazvana “Svaki drugi dan” izazvala je mnošto rekcija među debeljucama koji žele smršavjeti iz estetskih razloga ali i onima koji žele poboljšati svoje zdravlje. U moru dijeta, ova se, navodno, pokazala najboljom i ima samo jedan princip – jedite vrlo malo jedan dan (oko 50 posto normalnog unosa hrane), a idući dan jedite koliko vas je volja.

Ovo svakodnevno izmjenjivanje količine unosa hrane, navodno, potiče tijelo da topi masnoću.

Kako uskratiti zalogaj?

Naučnici su tridesetih godina prošlog stoljeća otkrili sve koristi niskokalorične dijete. Laboratorijskog miša stavili su na trajnu niskokaloričnu dijetu, nakon čega se ispostavilo da je to pomoglo produljenju njegovog životnog vijeka za čak trideset posto više od normalnog. Životinja je imala čišće arterije, smanjen broj upala, bolju kontrolu šećera u krvi, dok su moždane stanice bile otpornije na ozljede. Primijećeno je i kako su stope bolesti povezane s procesom starenja znatno opale.

No, za razliku od miša, ljudima je iznimno teško držati se jednoličnog vida prehrane.

Zato je otkriće dr Marka Mattsona iz 2003. radikalno promijenilo shvaćanja o dijetama. On je, naime, shvatio da su miševi uživali sve navedene zdravstvene beneficije čak i kad bi svaki drugi dan jeli niskokaloričnu hranu. U prijevodu, ne morate se svakodnevno izgladnjivati. To je bilo ključno otkriće koje je dijetu učinilo nečim sasvim realističnim i učinkovitim. Naročito za pretile ljude kojima je iznimno teško uskratiti sebi zalogaj na duže staze.

10 sedmica – 10 kilograma

– Dijeta za pretile je veoma teška jer ste konstantno gladni, dok nova dijeta koja nalaže da jedete svaki drugi dan nudi lakše i učinkovitije rješenje. Potrebne su otprilike dvije sedmice da se priviknete na ovakvu dijetu, nakon čega se ne osjećate gladnima onih dana kad ne jedete. Istraživanje pokazuje da je ovo najzdravije što možete napraviti za sebe – izjavila je na račun ove dijete Krista Varady, asistentica profesora kineziologije i nutricionizma na sveučilištu u Illinoisu.

Ona je napravila i deset sedmica dugo ispitivanje na 16 pretilih pacijenata. Svaki od njih jeo je 20 posto normalnog obroka jedan dan, a drugi dan bi pojeo količinu koju inače jede. Izgubili su od 4 do 10 kilograma u tom periodu!

Druga studija koju su radili stručnjaci sa Stamforda i Nacionalnog instituta za starenje, jedna od posebnih zdravstvenih pogodnosti ove dijete je ublažavanje  simptoma astme, pacijenti su imali manje upala u disajnom sistemu zbog čega lakše dišu. Osim toga, imali su i manju razinu štetnih radikala koji se povezuju sa srčanim bolestima i raznim tumorima.

Kako dijeta funkcionira?

Naučnici pojašnjavaju način na koji tijelo funkcionira:

– Tijelo počinje trošiti pohranjene masnoće u tijelu, a kao rezultat izgubite više kilograma nego kad jedete samo 20 posto od normalne količine hrane jer ova dijeta na neki način vara metabolizam. Kod običnih dijeta tijelo nakon 48 do 72 sata usporava metabolizam koji ponovno pohranjuje masnoće u tijelu, a kada prestanete s dijetom i opet se normalno počnete hraniti, težina se brže vraća u tijelo jer ono misli da treba nadoknaditi izgubljeno kako bi mogao ponovno funkcionirati. S druge strane, jedenjem svaki drugi dan taj se efekt zaobilazi jer vam ova dijeta ipak dopušta da jedete normalno.

Aktivira se gen SIRT1 koji blokira onaj drugi koji pohranjuje nepotrebnu masnoću u tijelu, a zaslužan je za smanjivanje šećera u krvi i smanjenje broja upala. Oni koji su probali ovu dijetu govore kako bez problema podnose one dane kad ne jedu, jer uvijek znaju da sutra mogu pojesti šta god žele.

Jednostavni koraci koje trebate pratiti

Pobrinite se da na početku dijete u one dane kada vam je dopuštena hrana unosite samo 500 kalorija dok se vaše tijelo ne privikne na taj režim hranjenja, što traje dvije sedmice. Nakon toga aktivira se “mršavi” gen, pa možete jesti bilo šta, sve dok se držite pravila jedan dan hrana, drugi dan ne. Ako u danima kada “gladujete” unosite do 35 posto uobičajenih količina hrane, to će vam pomoći da izgubite na težini, dok ćete je s 50 do 60 posto održati na razini.

U danima kada vam je dopuštena hrana možete pojesti šta god želite, no ne pretjerujte i nikako se nemojte prejedati. Povećajte konzumiranje voća i povrća, pijte puno vode i redovito vježbajte. Važite se jednom sedmično, jutro nakon dana normalnog hranjenja kako ne biste bili frustrirani normalnim varijacijama u težini. I svakako, zapamtite da upornost donosi rezultate te kako se čuda nikada ne događaju preko noći.

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!