Mršavite prehranom u bojama

Najbolja dijeta jamči smanjenje kilograma bez gladovanja te pritom osigurava dovoljan unos svih tvari neophodnih za normalno funkcioniranje organizma.

Dva su podjednako važna razloga zbog kojih pretile osobe žele postići smanjenje tjelesne mase: zdravstveni – pretilost potiče razvoj karcinoma, kardiovaskularnih bolesti, dijabetes tipa II, hipertenzije; i estetski – pretile osobe imaju manjak samopouzdanja, proganja ih osjećaj krivnje…

Tako od praktičara koji rade u dijetetskim centrima i nutricionističkim savjetovalištima različite osobe traže savjete iz različitih razloga. Od vrhunski sportaša, osoba ozbiljno narušenog zdravlja, kirurških bolesnika, djece s poteškoćama u razvoju, rekreativca do osoba treće životne dobi.

Iskustvo iz prakse potvrđuje da što je izraženiji motiv za provođenje dijete to su osobe u njoj dosljednije. Uglavnom je tako kod osoba koje promjenama u prehrani pristupaju iz zdravstvenih razloga. Kada je dijeta isključivo vezana uz pojam estetike, a k tome još traži od osobe drastične promjene navika, nerijetko se događa kako te osobe zaključe da je cijeli proces mršavljenja prenaporan i prezahtjevan za njih.

Zato se treba dobro raspitati i među brojnim sredstvima i planovima za mršavljenje koje tržište nudi pronaći onaj koji će dati zadovoljavajuće rezultate, a da pritom ne optereti osobu ili na bilo koji način ugrozi zdravlje.

Kako bi dijeta dala željene rezultate potrebno je postići energetsku potrošnju veću od dnevnog energetskog unosa. Smanjenje kalorija je neophodno, ali se potrebe u vitaminima, mineralima i drugim važnim tvarima ne smanjuju proporcionalno oscilaciji u kalorijskom unosu. Npr. dnevne potrebe organizma za vitaminom C ili vitaminima B skupine jednake su za odraslog muškarca, bez obzira hoće li njegov jelovnik sadržati 2500 ili 3500 kalorija dnevno.

U praksi su redukcijski jelovnici osiromašeni i vitalnim komponentama te se iz dana u dan iscrpljujemo tako da se nakon par tjedana često pojavljuju znakovi razdražljivosti, umora, dekoncentracije i narušavanja imunološkog sustava. Organizam reagira ‘zaštitnički’ te zaustavlja topljenje kilograma, dok se pojedinac razočaran i iscrpljen ponovno vraća na stare navike koje su i dovele do pojave pretilosti.

Iz toga zaključujemo – gladovanje nije put ka korekciji tjelesne mase, a selektivne dijete koje isključuju čitave skupine namirnica mogu biti opasne.

Vodeći se time ‘najbolja dijeta’ nutricionistice Olje Martinić model je korekcije mase koji odlikuje umjerenost. Dani u njoj obilježeni su bojama hrane koja će u njima prevladavati što cijeloj priči daje i jedan zabavni ‘štih’. Počinjemo s tri dana u tri boje – bijeloj, zelenoj i žutoj….

BIJELI DAN

Doručak :

Bijeli frape:

– 2 dcl obranog mlijeka

– 2 banane

Ručak :

– krem juha od gljiva

Na malo ulja lagano popržite pola glavice crvenog luka, par češnjaka i 12 dag gljiva. Kada porumene, zalijte ih vodom (oko 3 dcl), posolite, popaprite i kuhajte 15 min. Veći dio propasirajte te u gustu juhi dodajte komadiće nasjeckanih gljiva, maslinovo ulje i peršin.

– pureći odrezak (gril) – oko 15 dag

– kuhana cvjetača – oko 20 dag

– 1 kriška kruha

Večera :

– rezanci sa sirom

Skuhajte široke rezance, ocijedite i dobro izmiješajte u tavi gdje ste prethodno otopili žlicu maslaca. Naribajte nadjev od oko 12 dag sira – dvije-tri vrste sira (može ovčji, kozji, kravlji i sojin sir…)

Tokim dana pojedite nekoliko indijskih oraščića i bananu.

ZELENI DAN

 

Doručak :

 

– 1 kriška raženog kruha

– namaz od zelene masline (žličica)

– zeleni čaj

 

Ručak :

 

– juha od brokule

– 15 dag brokule

– manji crveni luk

– nekoliko češnja češnjaka

– peršin, sol i papar

– vrhnje za kuhanje po želji ( 0,5 dcl)

– sarmice od kelja (1 veća ili 2 manje)

(nadjev kao za ostale sarme s nešto više riže)

– raženi kruh

 

Večera :

 

– zeleni rezanci s umakom od plodova mora

– salata od rikule

 

Kuhane zelene rezance pomiješajte s nadjevom od plodova mora. Nekoliko školjaka, par škampa i slično (može svježe po želji ili pak smrznuto već izmiješano) popržite na ulju gdje ste prethodno već zažutjeli peršin i bijeli luk. Polijevajte temeljcem, a ukoliko su svježi pirjajte ih u vlastitom soku i dodajte mješavinu mediteranskog začina i decilitar crnog vina. Sve prokuhajte i izmiješajte s kuhanim zelenim rezancima.

 

ŽUTI DAN

 

Doručak :

 

Žuti frape

– 2 dcl sojinog mlijeka i 5-8 kom suhih marelica

 

Ručak :

 

– krem juha od bundeve

– rižoto sa šafranom i teletinom

 

12 dag meke teletine lagano pirjati na crvenom luku, mrkvi, selenu i drugim začinima po želji. Kada omekša dodajte rižu i jedno pakiranje šafrana. Riža treba biti hrskava.

 

Večera :

 

– omlet od žute paprike

 

Na minimalno ulja popržite veliku žutu papriku s pola glavice crvene paprike (priprema kao u wok posudi). Pjenasto umijesite jaja i dodajte na papriku te po želji posolite i popaprite slasni žuti omlet, objašnjavaju na stranici Tportal.

 

Komentari

komentara