Možda vam je smiješno, ali nije ni malo naivno!

Ako vam se dešavaju ove 4 stvari. onda patite od sindroma “mrtve zadnjice”. Pogleajte kako to izgleda kod Tare Rid

Sindrom mrtve zadnjice je sve češći među savremenim ljudima, i to zbog manjka fizičke aktivnosti i pretežno sjedilačkog načina života. Ono što je glavni uzrok ovog stanja uglavnom je višesatno sjedenje u istom položaju, a s obziorom da je većini ljudi radno mjesto vezano za kompjuter, ovakva stvar je neminovna.

Vježbanje je izuzetno važna stvar – to znamo svi, ali rijetko ko primjenjuje to u praksi. Ne samo da dugotrajno sjedenje šteti figuri i dovodi do niza zdravstvenih rizika, već i slabi mišiće.

ŠTA JE UOPŠTE SINDROM MRTVE ZADNJICE?
Medicinski termin je glutealna amnezija, zbog koje mišići gluteteusa mediusa ne mogu da funkcionišu normalno. Ovi mišići obezbjeđuju podršku i stabilnost kuka, a sindrom mrtve zadnjice ne izaziva samo dugotrajno sjedenje i nedostatak fizičke aktivnosti, već i nepravilno izvođenje vježbi kao i trenje mekog tkiva.

KOJI SU SIMPTOMI?
– Bol i ukočenost kuka. Nekada se bol javlja noću, a nekada izjutra.
– Bol tetive kada je koristite. Recimo, kada trčite, muče vas tetive u nogama.
– U kasnijim fazama, javlja se upala, otok ili omekšanje u predjelu kukova.
– Bol u predjelu zadnjice koji se širi dalje ka nogama.

KAKO IZBJEĆI OVAJ SINDROM?
Važno je da se što više krećete, i da naročitu pažnju obratite na vježbe za zadnjicu. Ako posao od vas zahtijeva višesatno sjedenje, pravite više kraćih pauza i u njima se krećite. A dok sjedite u stolici, stiskajte mišiće pozadine kako biste ih ojačali.

error: Content is protected !!