Moć joge: Položaji za zdravo tijelo i miran um

  Ukoliko ove vježbe izvodite svaki dan, one će vam donijeti brojne dobrobiti za tijelo, um i duh. I sam Pozdrav Suncu, koji je neizostavni dio yoga prakse probuditi će sva tijela (fizičko i suptilna) te osloboditi protok krvi, kisika i prane. To donosi pročišćenje, svježinu, bolju cirkulaciju i mladolikost.

Joga nam je dala predivne položaje (asane) koji će donijeti blistavo zdravlje, snagu, svježinu, gipkost i vitalnost. Ovih osam položaja spadaju u grupu najosnovnijih položaja Hatha yoge koja podrazumijeva vježbanje vanjskog i unutrašnjeg pročišćavanja.

 

1. Stoj na glavi “Sirsasana”

Svaki put kada stavimo glavu ispod razine srca, ono će nam biti zahvalno i rasterećeno snažnog pumpanja kako bi pročistilo donje dijelove tijela i nećistu krv. Na taj način olakšava se rad srca i poboljšava cirkulacija u krvi, organima i tkivima, samim time i bolji protok kisika koji se dovodi direktno u mozak. To poboljšava cirkulaciju krvi u glavi i sve funkcije mozga. Stoj na glavi djeluje i na cijeli endokrini sistem i njegovu regulaciju zbog aktivacije žlijezde hipofize koja nadgleda rad drugih žlijezda. Povoljno se djeluje i na kičmu koja se poravnava i osnažuje te se ispravlja krivo držanje. Kisik i svježa krv koji dolaze u glavu daju svježinu licu, smanjuju se bore i potiče rast kose.

2. Stoj na ramenima “Sarvangasana”

Stoj na ramenima ima također puno dobrobiti kao i stoj na glavi, a posebno stimulira rad žlijezde štitnjače koja kontroliše metabolizam, oksidaciju, regulaciju težine i donosi mladolik izgled. Ovo je odličan položaj za asmatičare i one koji imaju problema s disanjem jer opušta dah i povoljno djeluje na bronhije i pluća. Uz žlijezdu štitnjaču djeluje i na male pataroidne žlijezde koje su odgovorne za regulaciju kalcija. Stoj na ramenima smanjuje mentalni i emocionalni stres, smiruje um, srce i dah.

3. Položaj pluga “Halasana”

Ovo je jedan od najboljih položaja za fleksibilnost i protezanje kičme koji ju podmlađuje i aktivira živce koji se iz nje protežu na druge dijelove tijela. Otvara diskove kraježnice i isteže većinu leđnih mišića i ligamenata. Stimulira rad štitnjače, jetre i slezene. Ovaj položaj dobar je za osobe koje pate od ukočenosti, problema s leđima, pretilosti, mišićnog reumatizma, zatvora, probavnih smetnji i artritisa. U njemu je tijelo aktivno dok se srce i pluća potpuno opuštaju. Srce je iznad glave u ovom položaju što ga smiruje i poboljšava cirkulaciju u cijelom tijelu.

4. Položaj ribe „Matsyasana “

Položaj ribe stimuliše rad štitne žlijezde, timusa, hipofize, epifize i nadbubrežne žlijezde što jača imunološki sistem te vraća mladolikost i vitalnost. Ima mnoge dobrobiti za cijelo tijelo i poboljšava držanje. Proteže vrat, grudni i trbušni dio, jača mišiće gornjih leđa i masira srce. Pritisak nogu na bedrima preusmjerava cirkulaciju krvi u područje zdjelice i reproduktivne organe pa je odličan kod bolova u donjim leđima i menstrualnih tegoba. To pomaže ublažiti i ukloniti poremećaje reproduktivnog sistema.Ovaj položaj pogodan je za ljude s trbušnim problemima i probavom te problemima sa disanjem, za upale grla i astmu jer potiče duboko disanje, posebno produbljuje udah. Položaj ribe podiže razinu energije, donosi svježinu i bistrinu uma te otvara srčanu i grlenu čakru.

5. Položaj štipaljke „Paschimottasana“

Ovo je duboko opuštajući položaj u kojem se proteže cijeli stražnji dio tijela, od glave do stopala. Kod njega je manje važno koliko duboko možete otići u pretklon, a važnije je koliko se duboko možete opustiti i predati. U njemu se kičma potpuno opušta i stimulira leđnu moždinu što ima povoljan i opuštajući učinak na cijeli živčani sistem. Duboko protezanje kičme oslobađa pršljenove i diskove što donosi vitalnost i bolji protok krvi, kisika i prane kroz nju. Svi organi u području trbuha se lagano masiraju, uključujući gušteraču, nadbubrežne i spolne žlijezde. Opušta stres, brige i napetosti uma te produžava mladost.

6. Položaj kobre “Bhujangasana”

Kobra je jedan je od najvažnijih položaja yoge i osnova za sva izvijanja unazad (backbend). Posebno je cijenjen položaj za vitalnost kičme i njenu dugovječnost.   Stimuliše bolji rad organa u trbušnoj regiji, djeluje na bubrege i jača nadbubrežne žlijezde koje luče adrenalin. Ublažava smetnje maternice i jajnika, pomaže kod išijasa i reumatizma. Položaj kobre širi i otvara pluća pa terapeutski djeluje kod astme. Također otvara grudni koš i srčanu čakru što nas čini otvorenijima prema drugim ljudima i novim situacijama.

7. Položaj luka “Dhanurasana”

Ova asana je tako nazvana jer oblik tijela sliči na napeti luk. Ima brojne dobrobiti, slične kao i položaj kobre a kombinacija je dvije asane (Bhujangasana – Kobra, u kojem je samo prednji dio torza uzdignut i Shalabhasane – Skakavca, u kojem se uzdižu noge). Proteže cijeli prednji dio tijela, ramena, prsa, vrat, noge, prepone i trbuh. Masira i stimulira rad unutarnjih organa. Dobro djeluje kod respiratornih bolesti, umora, anksioznosti, menstrualnih tegoba, zatvora i bolova u leđima. Posebno njeguje kičmu, jača bubrege, mišiće leđa i bedara te poboljšava držanje.

8. Položaj Twista “Ardha Matsyendrasana”

Položaj sjedećeg twista blagotvorno djeluje na cijeli organizam. Povoljno djeluje na kičmu i koristi čitavom nervnom sistemu, jetri, gušterači, slezeni i bubrezima. Proteže i jača cijelu kralježnicu povećavajući pritok krvi prema kralješcima što joj donosi veću vitalnost. Proteže ramena i vrat, ublažava bol u leđima, kukovima, išijas i mentrualne tegobe. Ima terapeutski učinak kod astme i neplodnosti. Osim toga smiruje misli i stimulira bolji rad mozga dok pritom potpuno umiruje živčani sistem.

 

 

 

Komentari

komentara