Mjerač za stres i zdrave navike: evo kako da provjerite da li vam nešto zaista koristi ili šteti

Uključite stvari koje vam pružaju zadovoljstvo u svakodnevnicu i oslobodićete se hroničnog stresa.

Istraživanje objavljeno u British Medical Journal, otkriva da čak i izrazito niski nivoi anksioznosti povećavaju rizik od kardiovaskularnih oboljenja za čak 29 odsto. Jedna studija Harvardskog univerziteta takođe pronalazi snažnu vezu između vitalnosti i stresa: vedriji ljudi skloni optimizmu su za 50 odsto manje izloženi riziku od srčanog udara.

Hronična briga nas blokira te se nalazimo u bezizlaznoj situaciji – mentalno, fizički, emotivno i bihevioralno.

U stanjima hroničnog stresa naše tijelo proizvodi veće količine hormona stresa koji utiče na nesanicu, gojaznost, ekcem, oslabljenu memoriju… Jedan od načina da nadmudrimo stres jeste da ustanovimo neke zdrave navike u kom god segmentu života nam to bude prijatno da radimo – može biti zdava ishrana, vježbanje ili hobi. Ako pronalazimo bar trunku zadovoljstva u bilo kojoj aktivnosti treba je uvesti kao našu zdravu naviku.

I ne treba da zaboravimo da se povremeno fokusiramo na sadašnji trenutak. Ovaj čin nam omogućava da se vratimo u trenutak koji nam je daleko lakše da savladamo u odnosu na one iz prošlosti koje ne možemo promijeniti. (sensa)

Komentari

komentara