Međuljudski odnosi: Zašto s nekim ljudima nikako ne možemo pronaći “zajednički jezik”?

Kada shvatite da neka osoba uopće ne razumije što govorite pa se zbog toga s time i ne slaže, izrecite svoje argumente samo jednom i prebacite temu na nešto drugo. Insistiranjem da vas shvati neko ko to ne može samo trošite energiju i vrijeme.

 

S nekim ljudima je lako komunicirati, dogovori se obave lepršavo i kratko, a mišljenje se ne mora nadugo obrazlagati. TI ljudi s kojima se slažemo razumiju naš jezik u potpunosti. Međutim, postoje i oni drugi – s kojima razgovor ili dogovor ide jako teško, naporni su i isključivi.

Ljudi su, zapravo, kao i hrana. Različitih naravi, kao i hrana što je različitih okusa. Uzmimo da nam se okus slatkoga sviđa, a  okus gorkog i kiselog nikako ne. Ipak, svi okusi su jednako dobri za naše zdravlje i ne bismo u ishrani trebali izbjegavati ni jedan. Tako je i s ljudima.

U životu su zastupljeni svi, i oni koje volimo i oni koje ne volimo, a svi su važni za naše zdravlje i razvoj.

Šta možemo učiniti kada moramo komunicirati s onima s kojima je komunikacija teška?

PRIHVAĆANJE

Da, nije jednostavno, ali djeluje. Kada prihvatimo da postoje ljudi s čijim se mišljenjem i postupcima uglavnom ne slažemo, dopuštamo da se odvije bilo kakva komunikacija. Ne trebamo povlađivati osobi niti je štititi od našeg različitog mišljenja. Jedino način na koji ćemo zadržati svoje mišljenje mora ostati pristojan i sa što manje tenzija.

2. NE GUBITE ENERGIJU NA UVJERAVANJE

Kada shvatite da osoba s druge strane uopće ne razumije što govorite pa se samim time s tim i ne slaže, izrecite svoje argumente samo jednom i promijenite temu. Insistiranjem da vas shvati neko ko to ne može samo trošite svoju energiju i vrijeme. Vaše je da kažete samo ono što mislite.

3. FOKUSIRAJTE SE NA SADRŽAJ

Kada vam neko s kim se inače ne razumijete predlaže neke ideje, moguće je da ih nećete u potpunosti saslušati jer već imate filter odbijanja prema toj osobi. Pokušajte se u komunikaciji fokusirati na poruku i sadržaj koji vam osoba želi prenijeti. Emocije ostavite sa strane i ne dopustite im da divljaju niti da vas odvuku od poruke. Ovakvim ćete pristupom vidjeti ima li u toj poruci stvarno nešto za vas.

4. PRILAGODITE KOMUNIKACIJSKI STIL

Pokušajte proniknuti ispod površine i primijeniti empatiju. Sjetite se da je naša procjena o nekome također projekcija naših prethodnih iskustava i stavova i ne mora biti sasvim tačna. Odgodite stvaranje osuđujućeg stava i slušajte bez etiketiranja. Empatija također ima emocionalnu dimenziju koja nam omogućuje proživljavanje osjećaja drugih osoba. Izuzetno je važno pokazati da razumijemo osjećaje drugih iako se ne moramo složiti sa sadržajem koji govore.

5. NE SHVATAJTE TUĐE PONAŠANJE LIČNO

Ako oni s kojima se ne razumijete imaju izljeve bijesa ili vam upute neke negativne komentare na neprimjeren način, sjetite se da to nema nikakve veze s vama i ne uzimajte ih k srcu. Vi znate ko ste i koliko vrijedite i ne oblikuje vas mišljenje drugih o vama.

6. PRONAĐITE RAVNOTEŽU

Nakon intenzivnog i neizbježnog druženja s nekom osobom s kojom se ne razumijete, počastite se druženjem s nekim ko vas razumije. Napravite takav “složenac” tokom dana u kojem će se ono što morate i nije vam drago izmjenjivati s onim što vas raduje.

7. RAZLIČITO NAS RAZVIJA

Što imate više iskustva, to bolje shvatate da osobe koje vam se ne sviđaju i s kojima je komunikacija teška ne možete izbjeći. Naravno da se nećete mučiti i svjesno se htjeti družiti s njima, no ma koliko se trudili, uvijek će biti takvih ljudi u vašem životu. Ponekad takvi nose i neku razvijajuću poruku za nas jer nas vide na drugačiji način. Ono što nam se ne sviđa čuti ponekad nas razvija. Uz to, sa svakom situacijom koju uspješno savladamo postajemo jači i ljudima s kojima se ne slažemo dajemo sve manje prostora da nas njihovo mišljenje i ponašanje uznemiri.

8. MISLITE NA SEBE

Zadržite smirenost i kontrolu nad sobom. Kada smo dobri prema sebi i znamo da prema svojim kriterijima činimo ispravno i dobro, ništa sa strane, pa tako ni oni s kojima ne komuniciramo lako, neće nas omesti niti obeshrabriti. Kod jednog lava činjenica da miševi postoje neće izazvati uznemirenost, zar ne?

IZBJEGAVAJTE NEPRIMJERENU KOMUNIKACIJU

Često nas ljudi s kojima se ne razumijemo izazivaju neprimjerenim ponašanjem. Ako vide da se ne slažemo s njima, uvjeravanju dodaju i povišene tonove i neprimjerene riječi. Šta ćete tada napraviti?

Sjetite se da imate snagu i kontrolu nad svojim ponašanjem te da se radi samo o testu za vas. Ako uzvratite istom mjerom, ne razlikujete se od onoga čije vam se ponašanje ne sviđa. Posmatrajte situaciju s distance.

Govorite što mislite i obećajte sebi da ćete ostati prisebni. Prekinite takvu komunikaciju i objasnite da takav ton ne tolerirate. Možete nastaviti razgovor kada druga osoba dođe sebi. Uopće nije važno da mislimo isto kao i druga osoba. To dopustimo i sebi i drugima. Ne moramo imati zajedničku istinu. (ivabele.com)

 

Komentari

komentara