MED U SPORTU: SUPENA KAŠIKA “NEKTARA BOGOVA” EFIKASNIJA OD OBIČNE DEXTROZE!

Iskustva sportista sa medom su ogromna i često se medom zamjenjuju svi prosti šećeri u ishrani, posebno u periodu kada se “brusi” forma, a energetski unos mora da ostane visok.

MED ZA SPORTISTEMeđu vrhunskim sportistima sve je više onih koji odbacuju dextrozu, a okreću se medu. Mnogi se stručnjaci slažu da je dextroza bijedan pokušaj trgovaca za brzu i dobru zaradu, nikako njihov doprinos jačanju organizma i forme. Uz ovaj dodatak, naravno, preporučuju se još neki vitamini, minerali, preparati… A sve to dobija se u jednoj supenoj kašiki meda!

– Nemoj da se prejedate meda, dovoljno je da u svoj whey poslije treninga uzmete najviše dvije kašike meda, a uz kreatin jednu. To je bomba za organizam – preporučuju stručnjaci.

Med sadrži oko 75 posto glukoze, fruktoze i dekstroze, vitamine B1, B2, B3, B6, B12, vitamin K, vitamin C, zatim minerale željezo, bakar, mangan, silicijum, hlor, kalcijum, kalijum, natrijum, fosfor, aluminijum, magnezijum, te kiseline: glukonsku, mravlju, sirćetnu, jabučnu, limunsku, ćilibarnu i mlječnu. U manjem udjelu u medu ima proteina i enzima, peludnih zrnaca, aromatskih tvari raznih antiseptičnih  tvari.

Dokazano je da od 24 mikroelementa u krvi, čak njih 22 sadrži med. To je jedina prirodna tvorevina koja sadrži gotovo 91 posto svih potrebnih materija za čovjekov krvotok i jedini prirodni proizvod na Zemlji kod kojeg je 100% apsorbacija u organizmu. Uz sve to med ima veoma jaka antioksidativna, antibakterijska i antifugicidna svojstva.

Još od vremena starih Egipćana i antičke Grčke med je predstavljao osnovu zdravog i tajnu dugovječnog življenja. U vrijeme Grčke med je predstavljao tajnu uspješnosti tadašnjih sportista. Nije slučajno da je nazvan, još u ta vremena i kroz samu religiju – “nektarom bogova”.

Brojna istraživanje meda (USDA) u sportskim perfomansama ukazuju da je med kao preworkout i postworkout nezaobilazan dodatak sportskoj prehrani; nezamjenjiv je kao dodatak proteinskom šejku i idealan izvor energije prije, u toku i poslije treninga.

– Med predstavlja pravu revoluciju kao dodatak sportskoj prehrani – kategorični su stručnjaci sa Univerziteta u Koloradu.

Oni tvrde da dextroza provocira gušteraču na pojačano lučenje inzulina, a to je hormon koji predstavlja ključ koji otvara vrata na ćelijama i omogućuje ulazak hrane. Takva igra sa inzulinom je potencijalna opasnost da sportista oboli od dijabetesa, čiji su najčešći uzroci stres i nasljedni faktor.

Najnovija istraživanja su dokazala da bilderi gube vid zbog igre sa inzulinom, odnosno uzimanja dextroze.

Med predstavlja pravu multivitaminsku, multimineralnu bombu veoma bogatoj glukozom. Upravo jedna supena kašika meda u proteinskom šejku je ono što treba organizmu. Sama dextroza nikako!

Ukoliko se med uzima direktno, potrebno ga je malo zadržati u ustima, jer će u tom slučaju mnoge supstance biti rastvorene već u ustima i direktno će preko sluzokože biti ubačene u krvotok. Postiže se efekat sličan kao kod ubrizgavanja hranjivih materija injekcijom, samo što je ovaj način mnogo prijatniji.

Energetska vrijednost meda je oko 1000 kJ, a optimalna dnevna doza se procjenjuje na 100 grama, za odrasle muškarce (teške 75 kg), podijeljeno u tri uzimanja u toku dana. Ujutru se preporučuje oko 30 grama, tokom dana 40, a naveče opet 30 grama. Za žene je doza manja, srazmjerno razlici u tjelesnoj težini, dok se djeci preporučuje 50 grama dnevno.

Ako je sportistima potreban dobar karbo napitak, rastvor meda je idealan izbor. Ukoliko su im potrebni prosti ugljeni hidrati poslije treninga, da bi podržali proteine surutke, opet je med preporuka. Malo je poznato da u Americi specijalne jedinice, od kojih se traže nadljudski napori, koriste mješavinu meda i ekstrakta kafe.

Iskustva sportista sa medom su ogromna i često se medom zamjenjuju svi prosti šećeri u ishrani, posebno u periodu kada se “brusi” forma, a energetski unos mora da ostane visok. Ovo je karakteristično i za kategorisane sportiste, koji moraju da reguliraju težinu, ali ne preko gubitka mišićne mase i snage. Poznate su čitave sportske ekipe (imena se ne spominju zbog reklame ili pristrasnosti) kojima je u mjesečnim planovima nabavka meda obavezna, i to na preporuku timskog ljekara ili nutricioniste.

        Hibernacija medvjeda

Naučna ispitivanja o nevjerovatnim svojstvima meda polaze i od izučavanja same hibernacije medvjeda. O magičnim svojstvima meda dovoljno govori činjenica da medvjed tokom zimskog sna u fazi hibernacije izgubi svega 25 posto snage i mišićne mase.

Komentari

komentara