Mangan za zdrav mozak i čvrste kosti

 Pomaže održavanju normalne razine šećera i holesterola u krvi, olakšava metabolizam bjelančevina, sudjeluje u izgradnji kostiju, potiče rad štitnjače i nervnog sistema

Mangan je mineral u tragovima koji je ljudskom organizmu potreban u jako malim količinama. No, njegova je funkcija izuzetno bitna: on sudjeluje u normalnom funkcionisanju moždanih stanica, i živčanog sistema. U nastavku saznajte za šta je sve dobar ovaj mineral.

 

Održava zdravlje kostiju

Mangan je ključan za pravilno funkcioniranje i rast koštanog tkiva. Vrlo je učinkovit u povećanju gustoće kostiju.

  Smanjuje nivo slobodnih radikala

Mangan ima moćna antioksidacijska svojstva i može smanjiti razinu slobodnih radikala. Slobodni radikali mogu oštetiti stanice i povećati rizik od nastanka raka i ostalih bolesti opasnih po zdravlje i život.

  Reguliše razinu šećera

Mangan ima sposobnost regulisati razinu šećera u krvi. Na taj način sudjeluje u prevenciji dijabetesa. Mangan reguliše razinu inzulina, njegovu sintezu i oslobađanje. Sprječava nagle promjene razine šećera u krvi i može poboljšati kvalitetu života kod dijabetičara.

 Potiče rad metabolizma

Mangan može potaknuti razgradnju holesterola, aminokiselina i ugljikohidrata. Važan je u razgradnji vitamina E i B1. Nadalje, mangan potiče rad jetre i ključni je element polimera koji se nalaze u DNA.

Ublažava upale u tijelu

Mangan je poznat po tome da ublažava hroničnu upalu u tijelu. Istraživanja su pokazala da osobe, koje pate od artritisa osjećaju smanjenje simptoma nakon na povećanog unosa mangana, najčešće putem suplemenata.

Sprječava osteoporozu

Suplementi mangana su povezani s ublažavanjem simptoma osteoporoze i osteoartritisa jer mangan povećava gustoću kostiju.

Ublažava simptome PMS-a

Mangan može pomoći u prevenciji naglih promjena raspoloženja, glavobolja, tjeskobe i anksioznosti. Istraživanja su pokazala da postoji povezanost između niske razine mangana u tijelu i intenzivnijih simptoma PMS-a.

Potiče zdravlje štitnjače

Mangan je spoj koji pronalazimo u velikom broju različitih enzima. Važan je faktortiroksina, najvažnijeg hormona štitnjače. Pravilno funkcioniranje štitnjače omogućuju održavanje zdrave tjelesne težine, regulaciju apetita, rada metabolizma i funkcionisanje svih organskih sustava.

 Poboljšava zdravlje mozga  

Mangan je ključan za pravilno funkcioniranje mozga i može pomoći u prevenciji niza živčanih poremećaja.  Poboljšava funkcionisanje neurotransmitera i prijenos električnih impulsa, što znači da poboljšava kognitivne funkcije.

 

Mangan je mineral koji potiče rad probavnog sistema tako da potiče razgradnju masti, smanjuje rizik od nastanka zatvora i osjećaja nelagode u crijevima.

  Izvori mangana

Najbolji izvori mangana su maline, ananas, bijeli luk, grožđe, cvekla, mahune, riža, paprena metvica, zob, orasi, potočarka, jagode, kupine, tropsko voće, salata, špinat, klinčić, kurkuma, poriluk, tofu, banane, krastavci, kivi, smokve i mrkva. Smeđa riža, zeleno lisnat povrće, kokos, bademi i lješnjaci potiču apsorpciju mangana.