Malim promjenama do jačeg imuniteta

Male promjene u načinu ishrane i životnom stilu sačuvaće vas od bolesti.

Imuni sistem štiti nas od infekcija 24 sata dnevno, 365 dana u godini. Nije ni čudo što ponekad popusti.

Ali, umjesto da čekate prve simptome virusa koji ste (ponovo) zakačili, evo šta možete da uradite da pomognete svom organizmu da postane otporniji.

Ujutru

Popijte mlaku limunadu. Organizam će biti hidriran, a to je i odličan način da pojačate unos vitamina C. Nije loše ni da uzimate probiotike tokom zimskih mjeseci, pošto zdava crijevna flora pozitivno utiče na imunitet.

U podne

Neka vam ručak bude “šaren”. Voće i povrće različitih boja sadrži različite nutrijente, recimo narandžasto voće i povrće bogato je beta-karotenom, dok je ljubičasto dobar izvor proantocijanidina, moćnih antioksidanata.

Pošto su nam za dobro zdravlje i normalno funkcionisanje organizma neophodni različiti nutrijenti, jedan od najjednostavnijih načina da ih unesete u dovoljnim količinama je da jedete što “šarenije”.

Neka svaki vaš obrok bude kombinacija različitog povrća, malo voća i namirnica koje su dobri izvori proteina.

Poslije ručka se malo prošetajte. Dovoljno će biti i da napravite krug oko zgrade, popravićete varenje, a šetnja bržim hodom će vam pomoći i da se oslobodite stresa, snižavajući nivo kortizola.

Popodne

Užina bogata proteinima je mnogo bolji izbor od “nečeg slatkog”. Ne samo da proteini doprinose stabilnom nivou šećera u krvi, već su i neophodan “gradivni materijal” za ćelije koje nas štite od infekcija.

Šaka orašastih plodova ili tvrdo kuvano jaje, štapići svežeg celera ili mrkve sa humusom su pametna popodnevna užina.

Vježbajte: Redovna fizička aktivnost umjerenog intenziteta podstiče rad imunog sistema.

Uveče

Večerajte ranije, imaćete manje problema sa varenjem, a ljepše ćete i spavati. A onda, kad ste već večerali ranije, mogli biste ranije i na spavanje.

Studije su pokazale da osobe koje se posle primanja vakcine protiv gripa, na primjer, dobro naspavaju, imaju bolji imuni odgovor i više zaštitnih antitijela od onih koje su hronično neispavane.

Uz to, ako između večere i doručka prođe između 12 i 16 sati (isprekidani post), imaćete i manje zapaljenskih procesa u organizmu, što dugoročno popravlja zdravstveno stanje.