Maca prah i njegove zdravstvene prednosti

Maca se dobija iz korijena kupusastog povrća porijeklom iz Perua, a srodna je brokuli, karfiolu i kelju. Korijen, koji je jestivi dio povrća, izgleda slično kombinaciji pastrnjaka i rotkvice, sa zelenim, lisnatim vrhovima. Obično se konzumira kao mljeveni prah. Potencijalne zdravstvene prednosti korištenja maca praha:

1. Može poboljšati libido i seksualnu funkciju

U velikoj mjeri je promoviran kao djelotvorno rješenje za poboljšanje libida i kod muškaraca i kod žena, a može povećati i plodnost.

2. Može ublažiti simptome menopauze

Neka istraživanja pokazuju da maca može ublažiti simptome menopauze, uključujući valunge, noćno znojenje i loš san. Dosadašnja istraživanja su bila ograničenog karaktera, ali studija koja je urađena 2015. godine otkrila je poboljšanje vrijednosti krvnog pritiska te poboljšanje simptoma depresije i anksioznosti kod konzumiranju maca praha u periodu od samo 12 sedmica.

3. Može podići raspoloženje

Studije pokazuju da maca može podići raspoloženje i poboljšati kvalitet života.

4. Može povećati nivo energije i sportske performanse

Maca može pomoći u poboljšanju performansi vježbanja i izdržljivosti kod sportista, posebno onih koji se bave plivanjem i biciklizmom.

5. Može poboljšati pamćenje i pomoći u učenju

Kaže se da starosjedioci Perua koriste macu kako bi poboljšali učenje svoje djece u školi. Studije također potvrđuju sposobnost mace da poboljša funkciju mozga i pamćenje kod starijih osoba.

Da li je maca sigurna za sve?

Tipična doza od tri do pet grama (otprilike jedna čajna kašika dnevno) smatra se sigurnom za većinu ljudi, bez vidljivih nuspojava. Međutim, neki ljudi bi trebali biti oprezniji. To uključuje one sa oboljenjem štitne žlijezde, kojima se savjetuje da minimiziraju unos povrća poput mace. To je zato što ova porodica povrća sadrži supstance, poznate kao goitrogeni, koje mogu ometati normalnu funkciju štitne žlijezde.

Trudnice i dojilje treba da se posavjetuju sa svojim ljekarom prije konzumiranja mace. Ako razmišljate o većim promjenama u ishrani ili namjeravate dopuniti svoju prehranu, obratite se svom ljekaru kako biste bili sigurni da to možete učiniti bez rizika po zdravlje.