Lubenica je sjajna, ali nije za svakoga: Evo treba biti na oprezu!

Ima li ičeg ljepšeg za jelo od hladne lubenice po vrelom ljetnjem danu? Uživanje i rashlađivanje donosi i lijepu dozu vitamina C i A, kao i antioksidanata a ni šećera nema toliko kao u drugom popularnom ljetnjem voću kakve su dinje ili kajsije.

Lubenica sadrži i značajnu količinu antioksidanata koji neutrališu slobodne radikale u tijelu a, podsjetimo se, upravo oni su često krivci za početak malignih procesa u tijelu. Glavno oružje, likopen, bori se i protiv preranog starenja i popravlja oštećene ćelije.

Kad god možete, dodajte na kraju obroka i krišku lubenice, jer ćete biti sitiji. Važno za sve koji su na dijeti! U sto grama, ima samo 30 kalorija pa je jasno u kakvoj je prednosti u odnosu na druge vrste voća.

Međutim, postoje i osobe koje treba da se čuvaju nekih propratnih pojava, kao što je glavobolja. Pokazalo se da lubenica može biti okidač za migrenu, koja počinje već oko sat i po pošto ste je pojeli. Osim osobama sklonim migreni, savjetuje se da je izbjegavaju i pacijenti oboljeli od iritabilnog kolona, na koje fruktoza može loše da utiče. Treba se konsultovati sa ljekarom i jesti manje količine, sa dosta opreza.

error: Content is protected !!