Loša navika: ZAŠTO NIJE DOBRO SJEDITI SA PREKRŠTENIM NOGAMA?

Dok sjedite skoro nesvjesna reakcija je da prekrstite noge. A ta navika, na duge staze, može da bude veoma štetna po vaše zdravlje.

Zato, naredni put kada vidite da ste opet prekrstili noge dok sjedite, razmislite o 6 potencijalnih zdravstvenih problema koji mogu da nastanu zbog ovakvog sjedenja.

Škodi stopalima i nervima
Ako sjedite duži vremenski period u toj pozi, može da dođe do oštećenja peronealnog nerva što slabi mišiće zadužene za podizanje stopala. Ovakav način sjedenja, takođe, može dovesti do neravnoteže u karlici jer unutrašnji butni mišić postaje kraći, a spoljnji butni mišić je sve duži, a kod takvog stanja postoji rizik od pomjeranja zglobova iz mjesta.

Veza s povišenim pritiskom
Mnoge studije pokazuju da navika dugog sjedenja sa prekrštenim nogama dovodi do povišenja krvnog pritiska u tijelu čak i ako problemi s pritiskom inače ne postoje. Izbjegavanje takvog sjedenja dovodi do bolje cirkulacije.

Vene i cirkulacija
Veće su šanse za nastanak takozvanih “paukovih vena” ako dugo sjedite prekrštenih nogu. Iako kod pojave vidljivih vena genetika ima važnu ulogu, sjedenje prekrštenih nogu takođe može da bude razlog za njihovu pojavu. Naime, u venama postoji mali ventili koji onemogućava da krv teče u pogrešnom smjeru. Ali, ako su noge prekrštene, pritisak na vene se povećava i otežava protok krvi.

Lošije držanje
Pojedina istraživanja pokazuju da ovakvo sjedenje duže od tri sata dnevno može dovesti do pogrbljenog držanja tijela, bolova u donjem dijelu leđa i vratu kao i stvaranja neprijatnog oskećaja u kukovima.

Bol u zglobovima
Prekrštanje nogu nije loše samo za držanje tijela, već može prouzrokovati i bolove u zglobovima. Moglo bi dovesti do povrede vrata, karlice, donjeg dijela leđa i koljena. A posebno biste morali da izbjegavate ovakvo sjedenje ako već imate bolove u koljenu.

Oticanje zglobova tokom trudnoće
Izbjegavajte prekrštanje nogu tokom trudnoće – potpuno je sigurno za dijete, ali može da prouzrokujue oticanje zglobova i grčeve u nogama. Ako osjetite bilo koji od ovih efekata, pokušajte da sjedite s obje noge na podu ili ih podignite.

 

error: Content is protected !!