Lagana vježba za opuštanje i dan bez stresa i nervoze

Stresnim situacijama izloženi smo na poslu, u porodici, u društvu, a posebno u vrijeme pandemije koronavirusa.

Stres na nas može da utiče toliko ozbiljno, da jednostavno nismo u stanju da se fokusiramo i da obavljamo svakodnevne obaveze niti posao.

Simptomi akutnog stresa koji se najčešće javljaju su glavobolja, umor, bes, povlačenje u sebe, mišićna tenzija, tuga ili depresija, problemi sa snom, nedostatak motivacije ili fokusa.

Ukoliko osjećate bilo koji od ovih simptoma, bit ćete sretni kada vam kažemo da postoji način da se za deset sekundi osjetite bolje.

Naime, novo istraživanje koje je sprovedeno u psihijatrijskoj bolnici na Univerzitetu u Cirihu, utvrdilo je da ljudi različito reaguju na stres, odnosno da bolje reaguju oni koji vjeruju u svoju efikasnost – tj. veruju da imaju sposobnost da utiču na stvari makar malo.

Dakle, postoji li način da svako od nas “ubrizga” u sebe malo tog samopouzdanja, samouvjerenja koje pomaže da se bolje izborimo sa stresom? Postoji, i vrlo je jednostavan!

Sve što treba da uradite je da dišete duboko i da se sjetite konkretne situacije kada ste se osjetili ponosno na sebe jer ste nešto efikasno i dobro uradili. To mogu da budu situacije kada ste izašli kao pobjednik iz nekog teškog razgovora, dobro ste prošli na nekom teškom testu ili ste uspešno savladali neku prezentaciju.

Autori studije tvrde da ćete osjetiti pozitivan efekat nakon što samo jednom uradite ovu vježbu.