Korisni savjeti: URADITE NEKU OD OVIH VJEŽBI ZA ISTEZANJE ZGLOBOVA KOJE “UMRTVE” PAMETNI TELEFONI

Ako često koristite pametni telefon, računar ili tablet, važno je da vaše ruke i zglobovi budu fleksibilni i jaki. Redovno istezanje ruku i zglobova može vam pomoći da smanjite rizik od povreda i spriječite ili ublažite nelagodnost. Evo nekoliko jednostavnih istezanja šake i zgloba koje možete isprobati da ublažite bol:

“Molitva” položaj za istezanje zgloba
Postavite dlanove ispred lica u položaj „molitve“ dok stežete podlaktice i laktove zajedno. Nježno raširite laktove i spustite ruke prema pupku dok ne osjetite istezanje u zglobovima. Ponovite istezanje nekoliko puta.

Istezanje zgloba od dlana do poda
Ispružite jednu ruku ispred sebe, dlanom okrenutim prema podu. Savijte zglob tako da vam vrhovi prstiju budu usmjereni ka podu. Pomoću druge ruke nježno povucite prste prema tijelu dok ne osjetite istezanje u gornjem dijelu zgloba. Nakon što držite nekoliko sekundi, ponovite koristeći drugu ruku/šaku. Ponovite vježbu nekoliko puta na svakoj strani.

Istezanje zgloba od dlana do plafona
Ispružite jednu ruku ispred sebe, dlanom okrenutim prema plafonu. Savijte zglob tako da vam vrhovi prstiju budu usmjereni ka podu. Pomoću druge ruke nježno povucite prste prema tijelu dok ne osjetite istezanje na donjoj strani zgloba. Nakon što držite nekoliko sekundi, ponovite koristeći drugu ruku/šaku. Ponovite vježbu nekoliko puta na svakoj strani.

Kružni pokreti zgloba
Dok vam laktovi dodiruju strane, ispružite podlaktice ispred tijela. Sa dlanovima okrenutim prema podu, pretvarajte se da labavo hvatate upravljač na biciklu. Pomjerite zglobove nekoliko puta gore-dole, a zatim nekoliko puta sa strane na stranu. Konačno, rotirajte zglobove u nekoliko krugova prema spoljašnjoj strani tijela, a zatim nekoliko krugova prema unutrašnjoj strani tijela.

Otvaranje i zatvaranje dlanova
Dok vam laktovi dodiruju strane, ispružite podlaktice ispred tijela. Stisnite pesnicu i zadržite nekoliko sekundi. Zatim otvorite ruku, široko raširite prste i zadržite nekoliko sekundi. Ponovite istezanje nekoliko puta. Ako imate bol u ruci ili zglobu koji se vremenom pogoršava, jak je, ometa vaše svakodnevne aktivnosti ili ne nestaje, trebalo bi da posjetite svog ljekara. Bol u šaci ili zglobu ponekad može biti znak ozbiljnijeg problema, kao što je prelom, tendonitis, artritis ili sindrom karpalnog tunela.