Kora ove voćke ublažava menopauzu, čuva srce i kosti…

Umjesto da je odmah odbacite, obavezno iskoristite ovu koru na sljedeći način

Vrijedna crvena voćka nar (lat. Punica granatum) rado se jede širom svijeta, a malo je poznato da on nije samo ukusna zdrava poslastica, već prava riznica zdravlja.

Spada u omiljeno voće u Indiji, gdje se konzumira tokom čitave godine, a iako zahtjeva malo više strpljenja zbog čišćenja zrnaca, isplati se svaki sekund čekanja jer je nar jedna od najhranljivijih voćki.

U sto grama nara nalaze se 83 kalorije i četiri grama vlakana, što je 16 odsto od preporučenog dnevnog unosa. Obiluje vlaknima, prije svega celulozom i ligninom, koji spadaju u nerastvorljiva vlakna.

Nar obiluje i polifenolima, antioksidansima koji štite od raka, jačaju zdravlje srca i pozitivno utiču na kognitivne funkcije. Tu je i kvercetin, koji povećava izdržljivost i snagu mišića, kao i mnoštvo vitamina i minerala. U 100 grama nara nalazi se toliko vitamina C da zadovoljava oko 17 odsto dnevne potrebe, zatim značajna količina vitamina K, koji djeluje protiv zgrušnjavanja krvi. Sadrži i folate, vitamin B6, tiamin, gvožđe, kalijum…

Poznato je da nar smanjuje nivo oksidativnog stresa u arterijama i zapaljenske procese u njima, a djeluje i protiv lipida u srčanom mišiću. povoljno utiče na rad srca.

Jedna studija japanskih naučnika je 2004. godine pokazala da nar pomaže kod tegoba izazvanih menopauzom i depresivnih stanja tako što snižava indikatore depresije i ublažava promjene raspoloženja. Istraživanje objavljeno 2011. u naučnom listu “Žurnal nutricionističke biohemije” dokazalo je i da ekstrakt nara djeluje snažnije od lijekova estradiola i tamoksifena, zbog čega se smatra da nar smanjuje rizik za nastanak raka dojke koji je izazvan estrogenom.

Uz to, nar ublažava valunge u menopauzi, a štiti i od osteoporoze, koja je česta kod žena u postmenopazi.

Može se koristiti na mnogo načina, a često se savjetuje da se zrna nara dodaju jelima od mesa i salatama. Sve je popularniji čaj od kore nara, koji uz dodatak još nekoliko sastojaka, pruža bogat ukus i obiluje hranljivim materijama.

Čaj od kore nara

Sastojci:

kora jednog nara
kora jedne pomorandže
3-4 lista svježe nane
kašika rendanog đumbira
½ kašičice kumina
½ kašičice meda
2 šolje vode

Priprema

Pomiješajte rendanu koru jednog nara i jedne pomorandže, pa prelijte vodom i ostavite da se kuha. Kad proključa, dodajte nanu, đumbir i kumin, ostavite još minuta, pa sklonite s vatre. Ostavite da odstoji poklopljeno 15 minuta, pa procijedite i zasladite medom.