Kongnitivno bihevijoralna terapija: POBIJEDITE DEPRESIJU POMOĆU OVIH MENTALNIH TRIKOVA

Poslušajte nekoliko savjeta Simon Rego, dr. psihologije u Medicinskom centru u Njujorku o tome kako da izađete iz začaranog kruga negativnosti.Lijekovi nam mogu pomoći u borbi protiv depresije, ali kongnitivno bihevijoralna terapija, koja se fokusira na promjenu ponašanja, može biti daleko efikasnije riješenje u borbi protiv depresije. Ona se više fokusira na stvari koje radite i govorite, a koje vas čine depresivnim- ističe Simon Rego, dr. psihologije u Medicinskom centru u Njujorku.

Poslušajte nekoliko savjeta kako da izađete iz začaranog kruga negativnosti.

 

NE PREUVELIČAVAJTE PROBLEME

Jedan od načina da sami sebe sabotirate je da se držite jednog lošeg događaja i koristite ga za stalni izvor negativnosti.

  • Ljudi koji su nezaposleni često ovo rade. Izgube posao zbog loše ekonomske situacije, i to shvataju lično. Nemojte sebi govoriti kako nikada nećete naći drugi posao, umjesto toga recite sebi: „Dobit ću drugi posao, samo će mi trebati malo više vremena“. –savjetuje Rogo.

NE RAZMIŠLJAJTE PREVIŠE

Jeste li se nekada posvađali sa kolegom ili prijateljem, i onda danima niste mogli izbaciti svađu iz glave, povećavajući u sebi osjećaj ljutnje i stresa?

Ova vrsta opsesivnog razmišljanja se dovodi u vezu sa većim šansama da postanete depresivni.

Istraživanja su pokazala da ukoliko uhvatite sebe da previše razmišljate o nečemu, trebate skrenuti misli s tog problema ili se okrenuti meditaciji.

Kognitivno bihevijoralna terapija se posebno fokusira na ovu vrstu opsesivnog razmišljanja, jer je veoma pogubna po psihičko zdravlje.

PRESTANITE SA CRNIM PREDVIĐANJIMA

Ne postoji veliki broj ljudi na svijetu koji su sposobni predvidjeti budućnost, ali depresivni ljudi će se često uvjeravati da znaju šta će im se desiti na dan, mjesec ili godinu unaprijed.

A ta predviđanja su im obično loša, ako ne i katastrofalna.

Dakle, pokušajte ostati u sadašnjosti. Na taj način ćete se lakše nositi sa svakodnevnim izazovima i nećete bespotrebno preuveličavati stvari na koje ne možete utjecati.

OSLOBODITE SE LANACA PROŠLOSTI

Prilično je besmisleno sebi govoriti, „trebao sam ovo“, ili „nisam smio to uraditi“. Prošlost ne možete promijeniti, ali možete živjeti u sadašnjosti.

Jednostavno prihvatite da ste donijeli najbolju odluku u datom momentu, sa informacijama koje ste imali, i nastavite dalje živjeti.

KOMUNICIRAJTE SA DRUGIM LJUDIMA

Izolacija je najbolji prijatelj depresije. Do nje može doći ukoliko ste nezaposleni, ili ako izbjegavate ljude zbog depresije.

Ipak, ukoliko proširite svoje društveno okruženje i interakciju sa ljudima, dobićete priliku za podršku, čak i od onih ljudi koji su u istoj ili sličnoj situaciji.

Ako stalno sjedite sami u kući, to će vam samo pojačati depresiju. Čak i povremeno izlaženje vani, će vam malo po malo popraviti raspoloženje.

PREISPITAJTE SVOJE MISLI!

Ukoliko patite od depresije, crne misli dolaze same od sebe. Ipak, one su rijetko utemeljene u stvarnosti.

Jednom kada identifikujete negativno razmišljanje, zapitajte se ima li u stvarnosti dokaza da je to zaista tako.

– Ne možete sebe mučiti ovim mislima i tvrditi da su istinite. Morate ih potvrditi nekim konkretnim dokazima.- savjetuje Rogo.

VRATITE POZITIVNE NAVIKE

Napravite listu svih stvari koje ste voljeli, ali ste prestali da ih radite zbog depresije.

To može biti odlazak u kino, druženje sa prijateljima, ili jednostavno čitanje novina u kafiću.

Zatim, malo po malo, počnite ponovo da uvodite ove aktivnosti u svoj život, čak iako niste previše entuzijastični.

To vam može uveliko pomoći u olakšavanju depresije.

POŠTUJTE SEBE I VRATITE SAMOPOUZDANJE!

Obratite pažnju na riječi koje koristite kada razmišljate ili pričate o sebi, i uporedite ih sa riječima kojima se obraćate drugim ljudima.

Ukoliko primjetite veliku razliku, pokušajte sebe tretirati na ljubazniji, nježniji način.

  • Iako smo često ljubazni prema drugima, sebe ponekad uopšte ne poštujemo. Trebamo koristiti jedan standard kojim ćemo pokazati da smo ljubazni prema drugima, ali i da imamo samopoštovanje.- zaključuje Rogo.

(aura.ba)

Komentari

komentara

error: Content is protected !!