KOLIKO ZAPRAVO JAJA TREBAMO POJESTI SEDMIČNO?

Jaja imaju lošu reputaciju zbog toga što su bogata holesterolom, ali njemački nutricionisti kažu da su zdravija nego što se misli, posebno za stariju populaciju.

Pečena, kuhana, poširana… jaja su često na jelovniku za doručak. Nisu na dobrom glasu jer ih se smatra holesterolskim bombama.

Njemački nutricionisti tvrde da je to samo djelimično tačno. Jedno jaje ima solidnu količinu holesterola, oko 400 miligrama u prosjeku. Šef nutricionističkog odjela Dječje sveučilišne bolnice u Münchenu, profesor Berthold Koletzko pojašnjava: Dvije trećine holesterola u krvotoku zapravo proizvodi sam organizam.

Holesterol iz kokošjih jaja ima manju ulogu u metabolizmu nego što ljudi misle, kaže Koletzko. Ipak nutricionisti kažu da treba pripaziti koliko ćete jaja pojesti. Ističu da je ključ zdravlja uravnotežena prehrana, a ne potpuno izbacivanje pojedinih namirnica s jelovnika. Takav je slučaj i s kokošjim jajima.

Ključ zdravlja je uravnotežena prehrana, a ne potpuno izbacivanje pojedinih namirnica s jelovnika. Preporuka je pojesti do tri jaja sedmično. Naša bi preporuka bila do tri jaja sedmično, rekla je glasnogovornica Njemačkog nutricionističkog društva (DGE) Antje Gahl.

To uključuje i jaja u drugim namirnicama poput kruha, kolača, tjestenine ili majoneze. Gahl priznaje da je ‘jako teško izbrojati koliko ih ondje ima’ i dodaje da nije strašno ako se ponekad malo premaši preporučena sedmična doza. Svako s visokom razinom holesterola ili s nekim drugim kardiovaskularnim poremećajem morao bi se držati preporuke o maksimalno tri jaja sedmično, objašnjava Gahl. Zdravi pojedinci mogu ih konzumirati i više, kaže Koletzko, napominjući da ostatak prehrane mora biti uravnotežen.

Jaja nisu samo bogata holesterolom. Bogata su proteinima i vitaminom A, dobrim za oči, imunosni sistem i kožu. Sadrže i lecitin, ‘hranu za mozak’, odnosno za živčani sistem. Zato su dobra za stariju populaciju, kaže Koletzko. Mladi ili stari, pitanje jesu li jaja za vas zdrava ovisi i tome na koji su način pripremljena.

Jaje prženo u ulju i servirano sa slaninom nikoga neće učiniti zdravijim. I još jedan savjet: jaja treba dobro prokuhati ili ispeći. To će ubiti salmonelu. Ako ih želite konzumirati sirova, budite sigurni da su svježa. A to se može isprobati tako što ih se stavi u čašu vode, prenosi Hina.

Ostane li jaje na dnu, svježe je. Ako polako ‘izranja’ prema površini, treba ga prokuhati ili ispeći. Ako ‘izroni’ na površinu, najbolje je s njim ravno u koš za smeće.

Komentari

komentara