Koliko voća i povrća dnevno je dovoljno za dobro zdravlje?

Ako dnevno konzumirate pet porcija voća i povrća, možda ste već na pravom putu dugovječnosti. Analiza više studija pokazala je da ljudi koji jedu dnevno preporučenu količinu voća i povrća imaju niži rizik od rane smrti u odnosu na osobe koje su jele samo dvije porcije dnevno. To uključuje niži rizik od smrti od kardiovaskularnih bolesti, raka ili respiratornih bolesti.

Istraživači sa Harvarda proučavali su 66.719 žena i 42.016 muškaraca u dvije velike komparativne studije. Oni su, također, uključili analizu i 24 druge studije. Smanjenje rizika od bolesti, zahvaljujući većem konzumiranju voća i povrća, uočeno je u svim studijama.

Na početku istraživanja, regrutirani su samo zdravi učesnici, bez raka, dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti. Od njih je zatraženo da popune upitnike o ishrani na početku studije i svake dvije do četiri godine nakon toga.

Tokom skoro 30-godišnjeg praćenja, umrlo je više od 18 hiljada učesnika. Istraživači su uočili da su osobe koji su jele dvije porcije voća i tri porcije povrća svaki dan imali najmanju vjerovatnoću da će umrijeti tokom perioda istraživanja, u poređenju sa svim onim koji su konzumirali manje od toga.

Čini se da je pet magičan broj jer dodatne dnevne porcije voća i povrća nisu dodatno smanjile ukupnu stopu smrtnosti ili stopu smrtnosti specifičnu za neku od pomenutih bolesti.