Koliko vam treba da zaspite kad legnete: EVO ŠTA JE “NORMALNO”!

Postoje oni koji mogu zaspati čim im glava dodirne jastuk, a s druge strane, postoje i oni kojima se spava, a nikako ne mogu zaspati. To može biti jako iscrpljujuće, pogotovo slijjedeće jutro…
Neuro stručnjak i autorica knjige ‘Biohack Your Brain’ Kristen Willeumier objasnila je za Mind Body Green koliko u prosjeku treba vremena većini ljudi da zaspi.

Naravno, vi ne možete tačno izračunati vrijeme koje vam treba da zaspite, ali vjerovatno ga možete procijeniti, bilo da je riječ o 10 minuta ili pola sata. Iako su svi različiti, Kristen kaže da većini ljudi treba pet do 20 minuta da zaspe. Ako spadate u tu grupu zaista ste sretni, tvrdi ona.

Ako zaspite u roku od 20 minuta nakon što ste legli u krevet to je dobar znak da su vaše tijelo i um bili spremni za uspavljivanje. Međutim, ona napominje da to ne mora biti svake večeri. Sve zavisi od vašeg dana i o visini stresa zbog kojeg možda nećete moći zaspati unutar tih 20 minuta.

“Ako ne zaspite u roku tih 20 minuta to ne mora značiti da nećete imati dobar i kvalitetan san. Ako vam nekad treba jedan sat da biste zaspali, to je u redu. Ne vrijedi se zabrinjavati – kaže ona.
Kada otprilike znate koliko vam obično treba vremena da zaspite, to možete uzeti u obzir prilikom planiranja vremena za spavanje. Willeumier napominje da biste u noći kada postoji stres i tjeskoba trebali ići ranije u krevet s obzirom da vam tada treba malo više vremena da zaspite. Također preporučuje dodatak magnezija koji bi vam mogao pomoći da prije zaspite i da se smirite.

“Većinom ljudi ne mogu zaspati jer im se po glavi vrte razne misli i stalno o nečemu razmišljaju. S obzirom na to treba pronaći način da se smirimo. Meni uistinu pomaže magnezij. On može poboljšati kvalitet spavanja, podržati zdrav cirkadijanski ritam te nas može opustiti kako bismo što prije zaspali – objašnjava ona.

Uz sve to, ona predlaže prigušivanje svjetla sat ili dva prije spavanja kako bi se tijelu dalo signal da je vrijeme za spavanje.

“Smatram da je prigušivanje svjetla jedna od bitnijih stavki prije spavanja. Ako idete spavati u 22 sata i imate problema sa spavanjem, možda biste trebali početi prigušivati svjetla u 8. Pazite i na temperaturu u sobi, nemojte da bude zagušljivo niti prevruće – govori Kristen.

A ako ste pod velikim stresom, ona preporučuje da prije spavanja meditirate, okupate se, pročitate knjigu ili poslušate na internetu šumove prirode ili umirujuće zvukove. Što ste manje pod stresom, to je veća vjerovatnost da ćete se opustiti i prije zaspati.

error: Content is protected !!